מערכת היחסים בין אמצעי התקשורת והספורט (ניתוח הכדורסל כמקרה בוחן)
מוסד לימוד | המכללה למינהל |
מקצוע | תקשורת |
מילות מפתח | אמצעי התקשורת, גלובליזציה, דטרמינזם טכנולוגי, מיתוג הספורט, תקשורת |
שנת הגשה | 2007 |
מספר מילים | 11206 |
מספר מקורות | 11 |
תקציר העבודה
תקציר מערכת היחסים הסימביוטית בין הספורט האמריקאי ואמצעי התקשורת יצרה תלות הדדית ועמה גם יחסי גומלין (McChesney, 1989). אמצעי התקשורת מעניקים לספורט את המשאבים הכלכלים והחשיפה לה הוא זקוק על מנת להיות עסק רווחי ומקבלים בתמורה אחוזי רייטינג גבוהים.
הספורט מנצל את היתרונות המיוחדים שלו בצורה אופטימלית על מסך הטלוויזיה: אירועי ספורט מצטלמים יפה בטלוויזיה, יש בהם גיבורים, קהל מעריצים, הם תחרותיים ויוצרים דרמה בשידור חי (צוקרמן, 1999). הספורט מעניק לאמצעי התקשורת את הצופים, הצרכנים בפוטנציה ומקבל כסף וחשיפה מרבית. במשך השנים נעשו שינוים בשני התחומים הללו : ספורט וטלוויזיה. על מנת להתאים עצמם טוב יותר האחד לשני ולהיות מחוזרים על ידי גורם שלישי, המפרסמים. עבודתי תכלול ניתוח יחסי הגומלין בין ענף הכדורסל האמריקאי ובין רשתות הטלוויזיה על ציר הזמן בשלושה פרמטרים מרכזיים של שינוי : הדטרמיניזים הטכנולוגי, הגלובליזציה והמסחור.