מימון וקבלת החלטות

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח
שנת הגשה 2010
מספר מילים 2807
מספר מקורות 6

תקציר העבודה

1 . מבוא -4
2 . מטלה 1 חלק א- חישוב NPV : ערך נוכחי נקי -.5-6
3 . מטלה 1 חלק ב-1 – גורמים פיננסים נוספים בקבלת החלטות –…7-8
4 . מטלה 1 חלק ב-2 – גורמים לא פיננסים בקבלת החלטות …9-10 5. מטלה 2 חלק ג – עלות ההון ודיון בתאימות של סוגי ההלוואות והשפעתן -…11-14
6 . סיכום ..15
7. ביבליוגרפיה -…16

1 .
מבוא
חברת Derwentside הבריטית נוסדה בשנת 1968 בידי ג'ון סמית'. הוא התחיל בחנות קטנה המתמחה בצמחים לעציצים. החנות, אשר הייתה ממוקמת באופן מיטבי בקרבת הרחוב הראשי בחוף הדרומי של בריטניה, צברה מוניטין טוב כספקית של פרחים וצמחים זולים, אותם ג'ון השיג משני מקורות עיקריים: א) שטח אדמה נוסף הממוקם ליד האזור בו הוא סחר ושם גידל צמחים מזריעה; ו- ב) חממה מקומית ממנה רכש בקביעות את עודפי הצמחים שלא נרכשו בידי הקמעונאיים הגדולים. חברת Derwentside החלה להתרחב על-ידי הוספת פריטים נלווים למגוון המוצרים, כגון כלי גינון, חומרי דישון, עציצים וציוד השקיה.
כיום חברת Derwentside מפעילה מספר שישה מרכזי גינון הפרוסים על פני 200 מיילים רבועים ברחבי בבריטניה, כל אחד מהאתרים מכסה שטח של 80 אקר ופועל כיחידה כלכלית עצמאית. חברת Derwentside התפתחה בקצב מהיר החל משנות השמונים, בעיקר בשל ההתרחבות בתחום הפנאי והגינון, המכירות גדלו באופן משמעותי.
החברה סובלת מליקויים באיכות המוצר, מערכי האספקה והאחסון וממדיניות רכש ומלאי. כיום מעוניינת החברה לבצע תוכנית השקעות אשר תכניס את החברה לתחום של מכירת התקני אבטחה אלקטרוניים, במיוחד למרכזי גינון.
חקר שוק הראה שהביקוש להתקן שכזה ימשיך בחמש השנים הקרובות.
כרואה חשבון ראשי, נדרשתי להעריך את ההשקעה המוצעת, ע"י תוכנית לדרישות החזויות מבחינת תזרים המזומנים, נגזר תזרים המזומנים של החברה. הדוח שמוצג בעבודה זו בוחן בחלקו הראשון את חישוב כדאיות השקעה באמצעות ניתוח NPV (ערך נוכחי נקי),  בהמשך נבחנו גורמים פיננסים נוספים בקבלת החלטות כגון: שיעור התשואה הפנימית IRR ומדד הרווחיות PI, ובסוף הפרק הראשון אובחנו הגורמים לא פיננסים בקבלת החלטות.
חלקו השני של הדוח בוחן את עלות ההון דרך שיטת DCF ואת שיער ההיוון במודל WSCC, ובהמשך מקיים דיון בתאימות של סוגי ההלוואות והשפעתן על החברה.