ממ"ן של האוניברסיטה הפתוחה
מוסד לימוד | האוניברסיטה הפתוחה |
סוג העבודה | ממ"ן |
מקצוע | פסיכולוגיה |
מילות מפתח | עבודה, פתרונות ממנים האוניברסיטה הפתוחה |
שנת הגשה | 2006 |
מספר מילים | 1097 |
תקציר העבודה
תשובה 1
ברוקס טען כי ייצוגים ויזואליים מיוצגים ע"י תמונה מוחית הנצפית ויזואלית ולא ע"י עיבוד מילולי של הגירוי, אפקט ההפרעה עזר להוכיח זו ע"י כך שמשימה המצריכה הנחיה ויזואלית גרמה לביצוע פעולה ויזואלית מנטלית דמיונית משך זמן רב יותר מאשר משימה שמצריכה תשובה מילולית לצורך ביצוע פעולה ויזואלית מנטלית דמיונית. במילים אחרות הסבר ההפרעה טוען שמטלה מנטלית דמיונית תימשך זמן רק יותר כאשר אופן ביצועה יהיה ויזואלי מאשר ביצועה יהיה דמיוני מכיוון שהמטלה המנטלית דמיונית משתמשת במנגנון ויזואלי ואופן ביצוע ויזואלי יגרום להפרעה בביצוע. העובדה שאופן ביצוע מונחה חזותי גורם למשך זמן רב יותר מעיד שהמנגנון החזותי "עסוק" משמע המשימה המנטלית הדמיונית עוסק בייצוג תמונתי ולא בעיבוד מילולי שהרי כאשר אופן הביצוע היה מילולי זמן ביצוע המטלה היה מהיר יותר.
ב. there are however, other possible explanations for this finding. For example, it might always take longer to respond by pointing to letters that designate words than by saying the ward out loud. ייתכן כי תמיד לוקח זמן רב יותר להגיב בהצבעה על מילה מאשר באופן מילולי כיוון שהזמן תגובה של הצבעה אורך יותר זמן ללא קשר לכך שהוא מתערב במשימה מנטאלית כזאת או אחרת. א. …
**העבודה ללא מקורות