הערכת פונה- ניתוח עפ"י תיאוריות טיפוליות מצב הפונה וכיצד כדאי לטפל ומהם המהלכים , העבודה מבוססת על פונה אמיתי אך בשמות בדויים

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח ,
שנת הגשה 2008
מספר מילים 3126
מספר מקורות 4

תקציר העבודה

הפקולטה ללימודי רווחה ובריאות בית הספר לעבודה סוציאלית הערכת פונה  עבודה מסכמת סמסטר א'  בקורס: שיטות התערבות בעבודה סוציאלית תקציר מערכת הבעיה-  בת אל , גרושה מאז שנת 1999, בת 47, אם לארבע ילדים , מתקיימת כיום מעבודתה כסייעת במרכז הגריאטרי עובדת במשמרות ומשתכרת משכר מינימום בלילות מתעסקת בזנות.
לראשונה המשפחה פנתה ללשכת הרווחה בשנת 1987 על רקע בעיות כלכליות בעודם נשואים, בשנת 98' החל הקשר האינטנסיבי עם לשכת הרווחה בה טען האב כי בת-אל מתעסקת בזנות בלילות ומזניחה את הבית וילדיה,לטענת בת-אל למדה מסאג'ים בעבר ומתפרנסת מזה בלילות.
 בשנת 99 כאשר התגרשה, נותק הקשר עם האב ובת-אל המשיכה בקשר עם לשכת הרווחה.
בבקשות שונות  בהם עזרה כלכלית,( הנחות במס', חשבונות מסוגים שונים, הוצל"פ ועוד) כמו כן פנתה בבקשת עזרה בכול הקשור להתמודדות בגידול הילדים, סידור  במסגרות חינוכיות כגון פנמיות, חוגים  והסדרי ראייה עם האב.
בתחילה טופלה בת-אל על ידי עו"ס שכונתית במחלקה לשירותים חברתיים כאשר את התיק ליווה פקיד סעד, במשך השנים היו  ירידות ועליות בטיפול התיק, הילדים  טופלו במסגרות חינוכיות שונות של הרווחה פנמיות יום , מועדוניות .
במהלך הטיפול בבת-אל נמצאה הזנחה רבה בגידול הילדים , בעיות בהתארגנות הימיומית והן במשק הבית לכול המשתמע מכך.
בין השנים 2004 עד 2006 לא נמצא כול תיעוד או טיפול במשפחה .
בשנת 2006 פנה ללשכת הרווחה חברה של בת-אל ,משה (שם בדוי), אשר לימים התברר כי עימו התגוררה במרכז הקליטה מספר שנים והיה כמעיין אב לביתה הקטנה. פנה עקב פרידתו מבת-אל, משה טען כי     בת- אל מתעסקת  בזנות ומזניחה את ביתה הקטנה ובכלל והוא חרד. על כן נתבקשה בת-אל להגיע ללשכת הרווחה טופלה מספר חודשים ע"י העוסי"ת השכונתית עד להעברת התיק לידיי.
כיום בת אל מציגה בעיות הן כלכליות והן ריגשיות וזאת גם בשל כך שאיבדה את אחיה שנרצח על רקע לאומני , ואמה שהייתה לה ולילדיה כמשענת במהלך השנה האחרונה.בת-אל מציינת בשיחות ביננו כי " אמי הייתי לי ולילדי חשובה מאוד, היא גידלה אותם ולי היא ממש עזרה כשהתגרשתי ובכלל נתנה לי עצות רבות, היא נורא חסרה לי וגם לילדים במיוחד לבני".בת-אל שמה דגש על בעיותה הכלכליות היא מודאגת וחוששת ממה יהיה בהמשך עם החובות הרבים שהצטברו כמו כן מזכירה לעיתים קרובות את זה שלא רכשה השכלה מספקת. האחרים מסביבה אף הם דואגים לה-  שכן: "תעזרו לה, היא בחורה מסכנה, המצב שלה קשה בסוף יזרקו אותה ואת הילדים מהבית."