שימוש באינטרנט ככלי להשגת יתרון תחרותי לחברות

תקציר העבודה

שימוש באינטרנט ככלי להשגת יתרון תחרותי לחברות תוכן עניינים
מבוא
-..
3
1 .
הגלובליזציה והשפעתה -..
4
2 .
התפתחות האינטרנט והשפעתו על ארגונים שיווקיים –.. 4
3 .
תפיסת האינטרנט ככלי לרכישת מוצרים או שירותים –..
6
4 . חסמים בפני רכישה דרך האינטרנט – 8
5. האינטרנט ככלי להשגת יתרון תחרותי . 10
6 . דיון וסיכום —
15
7.
רשימת מקורות ..
17
מבוא
במהלך השנים האחרונות חלה התפתחות רבה במערכות המחשב ובטכנולוגיות הרשת הודות לזמינותו של האינטרנט. התפתחות זו מאפשרת קשת רחבה של ישומים טכנולוגיים, המאפשרים ניהול מסחר, אספקת מוצרי בידור ותקשורת. האפשרויות הטכנולוגיות הגלומות בסחר האלקטרוני בשנים האחרונות משנות את התרבות העיסקית של חברות וארגונים ברחבי העולם ומשפיעות גם על מנהגי הצריכה של הלקוחות (צ'וי ווינסטון, 2003).
בעקבות התפתחות מערכת האינטרנט, ועם התגברותה של תפוצת המחשבים הפרטיים בבתים ובעסקים קטנים, חלק מהחברות שבנו שרותי מידע עסקיים מקוונים פתחו אותם בפני משתמשים פרטיים והחלו להציע שירותים ומידע לצרכנים.
בעקבות זאת, הוקמו קניונים וריטואלים באמצעותם יכלו הקונים לקבל מידע על מוצרים ולהזמין מוצרים או שירותים (שפיגלמן, 2001). לאור המצב המתואר לעיל, עולה חשיבות בחינת השימוש שנעשה באינטרנט מצד הפירמות השונות והמידה שבה שימוש זה אכן יוצר לפירמה יתרון תחרותי. שאלת המחקר: האם השימוש באינטרנט יוצר יתרון תחרותי לחברות?
משתנה תלוי: יתרון תחרותי משתנה בלתי תלוי: שימוש באינטרנט ככלי שיווקי העבודה תתבסס על סקר ספרות ומחקרים שעסקו בנושא.