סמינריון בניהול הפרסום ניהול הפרסום השפעת הפרסום בטלוויזיה על כוונות הקניה של ילדים

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , , , , , , , ,
שנת הגשה 2010
מספר מילים 6963
מספר מקורות 16

תקציר העבודה

ניהול הפרסום השפעת הפרסום בטלוויזיה על כוונות הקניה של ילדים                                  תוכן עניינים
1.                  מבוא -3
2 .                  ילדים כקהל יעד – יתרונות וחסרונות -4
3 .                  פרסום בטלוויזיה לילדים -.5
4 .                  הבנה והפנמת הפרסומות ע"י ילדים -.7
5.                  השפעת הפרסום על ילדים -9
6 .                   נתחי השוק של במבה אסם ואצבעות שוקולד של עלית -…11
7.                  המחקר 12
7.1 מטרת המחקר 12
7.2 השערת המחקר –..12
7.3 שיטת המחקר 12
7.4 מהלך המחקר 12
7.5 הסבר על המחקר –13
7.6 ממצאי המחקר –..14
7.7 בדיקת ההשערה על תוצאות המחקר –.21
7.8  טבלה מסכמת של עיקרי ממצאי המחקר -24
8 .דיון, מסקנות והמלצות ..
5 9.ביבליוגרפיה ..27
נספח א' – שאלון מבוא                       הטלוויזיה היא אולי מקור המידע הזמין והמשפיע ביותר עלינו אשר נפוץ בכל מקום כמעט בעולם, וכתוצאה מכך הילדים נחשפים לכלל המסרים שבה הכוללים פרסום במידה מרובה. גם בישראל, עם כניסתם של הערוצים המסחריים, החלו יצרנים ומשווקים רבים לפרסם את מוצריהם בטלוויזיה. מספרם הרב של אמצעי התקשורת וחידושי הטכנולוגיה העומדים לרשות המפרסמים, חושפים את הקהל, גם הצעיר ביותר, למגוון של פרסומות בעלי מסרים משפיעים שעה שעה מידי יום.
מבחינת ההשפעה שיש לפרסומות על הצרכנים, ילדים הם קבוצה פגיעה במיוחד.
לילדים ניסיון מועט בחיים וכי כל דבר אותו הם לומדים (ומוסיפים לניסיון החיים שלהם) לקוח מהסביבה אליה נחשפים, כאשר לטלוויזיה ולמסר אותו היא מעבירה יש חשיפה רבה בקרב הילדים. עם השנים הפכו ילדים קהל יעד חשוב ביותר עבור המשווקים, והמפרסמים מאמצים דרכים מתוחכמות כדי להשפיע על הרגלי הצריכה שלהם. הטלוויזיה היא הערוץ העיקרי לפרסום מכל ערוצי הפרסום הקיימים. ומהווה גם ערוץ עיקרי למוצרי מזון המכוון לילדים. מוצרי המזון שהיקף פרסומם הוא הרחב ביותר הם דגני בוקר, ממתקים, משקאות קלים, חטיפים ומזון מהיר ילדים הם קהל יעד מושך ביותר עבור מפרסמים ופרסומאים, בעיקר אודות לשילוב של שני גורמים: האחד, העובדה שהילד של היום הוא הלקוח הפוטנציאלי של המחר אשר יהיו ברשותו משאבים אשר בהם יוכל לבצע רכישות ולכן כדאי ל"שתול" בו הרגלים ונאמנויות מגיל צעיר.
 והשני, השפעתם הממשית של בני הדור הצעיר על הוצאות הוריהם , הופכת למעשה את הילד לשגריר של המפרסם במשק הבית. לא רק שגריר, אלא אפילו אחד עם יכולת לפעיל סנקציות. ילדים מסוגלים להתחנן, לנדנד ולהציק להוריהם במטרה להשיג את המוצר שבו חשקה נפשם. מצב זה מעורר מספר שאלות באשר לקשר שבין קהל היעד שהוא הילדים, למדיה הפרסומית ובעיקר לגבי ההשפעה שיש לפרסומת על התנהגות הילדים הצופים בהן .
האם הפרסומות בטלוויזיה משפיעות על כוונת הקניה של הילדים.
            בעבודתי אנסה לבדוק את השפעה זו תוך סקירת מאמרים ומחקרים ותוך ביצוע מחקר עצמאי באמצעות שאלון בקרב ילדים בגילאי 5-6.        שאלת המחקר: האם חשיפה של ילדים בגילאי 5-6 לפרסומות בטלוויזיה משפיעה על כוונת הקניה שלהם?
השערות המחקר: * קיים  קשר חיובי בין החשיפה לפרסומות בטלוויזיה לבין כוונת הקניה של ילדים בגילאי 5-6.
משתנה בלתי תלוי: חשיפה לפרסום בטלוויזיה משתנה תלוי: כוונת הקניה של הילדים נתונים על העבודה בוצעה ע'י סטודנטית מצטיינת לתואר ראשון בניהול בקורס ניהול הפרסום ציון העבודה 92
מקורות: 16
אקדמיים מאושרים באנגלית ובעברית             4  מאתרי אינטרנט הקשורים לנושא העבודה שאלון נלווה כנספח לעבודה
3 0 עמודים