דימויי האישה בפרסום בישראל

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2009
מספר מילים 7659

תקציר העבודה

ספרור נושא עמוד שער
1
תוכן עניינים
.
2
מבוא

3-4
מהי פרסומת?

5
פרסומות בהקשר חברתי –..
6-7
דימוי נשים בפרסומות
8-14
דימוי נשים בפרסומות בארצות הברית …
15
דימוי נשים וגברים במאה הקודמת -…
16
דימוי גברים בפרסומות בישראל
17-18
מאמר הרטוריקה של הדימוי /רולאן בארת —
19-20 ניתוח פרסומות על פי התיאוריה של בארט —
21-34
סיכום –…
35
ביבליוגרפיה ..
36-38
מבוא
החל מסוף שנות ה 80 ותחילת שנות ה 90 אנו עדים להתפתחות טכנולוגית בכלל וטלוויזיונית בפרט, עם פתיחת ערוץ 2 נחשפו הצופים לכמות עצומה של פרסומות שקטעו את רצף השידורים מהיותו ערוץ מסחרי שממומן על ידי פרסומות ולא מכספי ציבור כמו ערוץ 1 . כמו כן במהלך השנים נפתח גם ערוץ 10 שהוא כביכול ערוץ "המתחרה" בערוץ 2 וגם שם הצופים נחשפו למספר רב של פרסומות מאחר והערוץ כמו ערוץ 2 – מסחרי.
כיום לא ניתן  לצפות בערוצים השונים { ערוץ 2 / 10 } מבלי להיחשף בכל כמה דקות למקבץ פרסומות.
ניתן להבחין שהדמות  העיקרית שמככבת בפרסומות  היא הדמות הנשית .
פרסומת תפקידה למשוך את הצופה על מנת לרכוש או להשתמש במוצר וזה נעשה באמצעות גופה של האישה כאשר הוא מוצג בקונוטציות מיניות, אפילו מתבצע שימוש בילדות של מלאו להן 18 שנים.
הדימוי שעולה מהפרסומות הן של נשים המציגות מבנה גוף מסוים כאידיאלי כמו למשל דוגמניות שמבנה גופן רזה וגבוה, ובכך מבנה מציאות שקרית לנערות ונשים שכך צריך להיראות.