מבדק במתמטיקה לכיתה ב', סיכום, מסקנות והמלצות

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
שנת הגשה 2010
מספר מילים 1974

תקציר העבודה

תוכן עניינים
מפגש היכרות. 3
המבדק. 4
טבלה 6. 4
חיבור. 7
חיסור. 8
סיכום המבדק. 10 תכנית עבודה לתלמידה. 12
רפלקציה. 13
 מפגש היכרות ענבל (שם בדוי) לומדת בבי"ס לחינוך רגיל ברמת גן, בכיתה ד' חינוך מיוחד המונה 12 תלמידים. ענבל בעלת לקויות למידה . ענבל איבדה את אימא לפני כשנה ממחלה קשה. ענבל בת הזקונים , יש לה עוד 3 אחיות. אביה מגדל את המשפחה לבדו בתנאים סוציו – אקונומים נמוכים.  ענבל ילדה סגורה אשר לא מביעה את רגשותיה לעיתים קרובות , ילדה ביישנית המשתפת פעולה עם הצוות החינוכי בכיתה .
רמתה המתמטית תואמת את גיל כיתה ב'.
תאריך 10/5
שלב ההכרות
1 .      משחק קלפים כבשה שחורה לצורך יצירת קשר נעים עם התלמידה . מהלך המשחק : הרעיון שמאחורי המשחק הוא להחזיר את כל הכבשים לדיר ולנסות למנוע משאר המשתתפים להחזיר את שלהם. המנצח השחקן שצבר את מספר הנקודות הנמוך ביותר בסיום המשחק . כל משתתף בתורו רשאי להניח קלף כבשים אחד או שניים, או להשתמש באחד הקלפים המיוחדים. הנחת קלף כבשים שתואם במספר לקלף שזהה בערימה או הנחת שני קלפים – בתנאי שכמות הכבשים בקלפים יוצרת פעולת חיבור או חיסור נכונה יחד עם כמות הכבשים בקלף העליון בדיר.
דוגמא: אם הקלף העליון בדיר הנו קלף 5 כבשים. ניתן להניח עליו קלף 3 כבשים ועליו 8
כבשים ובכך להשלים את פעולת החיבור 5+3=8 . משחק הקלפים בהתחלה היה קשה תפיסתית לענבל, אך לאחר 3 ניסיונות היא הבינה את החוקים של המשחק ומאוד נהנתה, ואף ניצחה פעם אחת.
2.      על התלמידה לכתוב תרגיל חשבונאי שקל עבורה:התלמידה כתבה את התרגיל 10+10=20. (נספח א)
3 .      על התלמידה לכתוב תרגיל חשבונאי שקשה עבורה אך מסוגלת לפתור אותו:התלמידה כתבה את התרגיל 30+30=60. (נספח א)
4 .      על התלמידה לכתוב תרגיל חשבונאי שאיננה יודעת לפתור והייתה רוצה לדעת לפתור:התלמידה הייתה רוצה לדעת לפתור את התרגיל 20X20.
(נספח א) …
***העבודה לא כוללת נספחים ומקורות