סקירת ספרות שביעות רצון

סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2010
מספר מילים 695
מספר מקורות 8

תקציר העבודה

סקירה ספרותית – משתנה 2: שביעות רצון הגדרות – שביעות רצון:
על פי זילברברג ותלמי (1999), המושג שביעות רצון מתייחס לתחושה חיובית של העובד כלפי עבודתו. כמו כן, מגדירות החוקרות את המושג כתגובה של העובד כלפי תנאי העבודה, אשר מעוצבת על ידי הבדלים אובייקטיבים בתנאיה ועל ידי פרשנות סובייקטיבית של הפרט ביחס אליה. בין השאר, מזכירות החוקרות, כי לחץ, תמיכה חברתית, תגמולים, התנהגות ממונים ומחויבות לארגון משפיעים גם הם על שביעות הרצון של העובד. מטרתם של ארגונים היא להגדיל את פריון העבודה, על פי קרן (1991), על כן עליהם להכיר את הגורמים לכך, ביניהם שביעות הרצון של עובדי הארגון. קרן טוען כי כאשר תנאי העבודה, יחסי האנוש ואופן הניהול בארגון מתקיימים ברמה סבירה, או דומה לתנאים בארגונים אחרים, העובד יהיה שבע רצון. עוד סובר קרן (1991), כי ככל שהעבודה פחות שגרתית ויותר מאתגרת בעבור העובד, וככל שהעובד מודע לתהליך הייצור מתחילתו ועד סופו, כך רמת שביעות הרצון –
**הסקירה כוללת 2 עמודים ללא ביבליוגרפיה