מסחר אלקטרוני
מוסד לימוד | המכללה האקדמית נתניה |
מקצוע | מנהל עסקים וניהול |
מילות מפתח | B2B B2C, Customization, Personalization, PULL, push, אבטחת מידע, באנרים, סחר אלקטרוני, פרסום, רגולציה, שיווק ויראלי, שרשרת הערך |
שנת הגשה | 2010 |
מספר מילים | 6279 |
מספר מקורות | 10 |
תקציר העבודה
עבודה בקורס מסחר אלקטרוני תואר שני בMBA שנת לימודים 2009-2010 מבוא. 4
AllJobs. 5
הלוח החם.. 7
סוכן משרות. 7
בדיקת קורות חיים חינם.. 7
לפני ראיון עבודה?. 7
שירות לקוחות למחפשי עבודה. 8
תהליך הרישום לאתר. 8
המודל העסקי 9
פרסום במשיכה Pull 10 מקומות ראשונים במנועי חיפוש.. 10 שטחי פרסום באתר. 11
באנרים. 11
באנרים פלאשיים. 11
גורד שחקים ( skycrappers ) 11
באנרים שכבתיים. 11
שיווק ויראלי 12
שימוש באתרים קהילתיים לשיווק ויראלי. 12
דיוור למשתמשים רשומים לאתר. 14
אפליית מחירים.. 14
Customization. 15
Personalization. 15
B2B – עסקה שנקשרת בין גורם עסקי לגורם עסקי אחר. 17
זירת מסחר. 17
Sell side. 17
Buy side. 18
C2B – עסקה שנקשרת בין גורם עסקי לגורם פרטי / קמעונאי 19
Sell Side. 19
Buy side. 19
מדיניות האתר. 20 Cookies. 20 זכות לעיין במידע. 20 יצירת ערך ב e-Businesses. 21
לפי שרשת הערך של Porter 21
לפי מודל NICE.. 22
יחסי ציבור ושירות לקוחות. 24
רגולציה בסחר אלקטרוני :. 24
"דואר זבל" –. 24
כרטיס אשראי –. 24
פורטל דרושים..
5 אודות האתר.
5 המודל העסקי 27
צד מחפש העבודה. 27
צד המעסיק. 27
פרסום מקוון – מידע במשיכה PULL.. 28
פרסום PUSH – דחיפה. 29
שיווק ויראלי 30 דיוור למשתמשים רשומים לאתר. 31
מודל B2B – עסקה שנקשרת בין גורם שני גורמים עסקיים. 32
Sell Side- מפעילת האתר. 32
Buy side – חברה מגייסת. 32
B2C – בין גורם עסקי לגורם פרטי 34
Sell Side –. 34
Buy side – מחפש העבודה. 34
הצפנה בשירות הסחר האלקטרוני 35
פרסונאלזציה – personalization. 35
צד מחפש העבודה. 35
צד המעסיק. 35
Customization. 36
יצירת ערך ב e-Businesses לפי מודל NICE.. 36
השוואה בין שני האתרים.. 37
לפי הסקרים.. 37
סקר TIM לשנת 2008. 37
Google Trends for Websites 37
פעילות באתרים חברתיים.. 39
סיכום.. 40 מקורות. 41
מבוא
המצאת האינטרנט במחצית השנייה של המאה ה- 20 הביאה לאחת המהפכות הגדולות בעולם בתחום התקשורת. אפשר לתמוך במהפכה או לדבר בגנותה, אך לא ניתן להתעלם מהשפעותיה מרחיקות הלכת על חיינו. אחד התחומים שהשתנו מן היסוד מאז קיום האינטרנט הוא חיפוש עבודה, וכיום חיפוש עבודה באינטרנט הולך ומשתלט על השיטות המסורתיות. בעבר מוספי הדרושים שצורפו לעיתונים פעם או פעמיים בשבוע היו המקור העיקרי לחיפוש עבודה, כך שמחפשי עבודה נאלצו להמתין לפחות כמה ימים כדי להיחשף להצעות עבודה חדשות. חיפוש עבודה באינטרנט, לעומת זאת, מאפשר עדכון יום יומי אודות משרות פנויות חדשות. חסרון נוסף של חיפוש עבודה במדור דרושים הוא הצורך לדפדף בין כל המודעות על מנת לא לפספס הצעה רלוונטית. גם חסרון זה נפתר בקלות ע"י חיפוש עבודה באינטרנט, המאפשרים לכל אחד להציג רק את הצעות העבודה הרלוונטיות לו מבחינת התחום, היקף המשרה, ההשכלה הנדרשת והאזור. קריטריונים אלו קיימים כמעט בכל לוח עבודה באינטרנט, ומאפשרים גם בחירה רב-ברירתית עבור הגמישים שבין מחפשי העבודה. הדרך הנוחה ביותר להתחיל חיפוש עבודה באינטרנט היא דרך לוחות העבודה הגדולים. יש לוחות חיפוש עבודה בתשלום, המצריכים הרשמה ותשלום דמי מנוי על מנת לשלוח קורות חיים, ולוחות חינמיים שגובים תשלום מן המפרסמים ולא מן המחפשים. כל הלוחות מרכזים הצעות עבודה רבות, וכאמור מאפשרים חיפוש ממוקד במאגר. בלוחות חיפוש עבודה באינטרנט שגובים תשלום ניתן לצפות ללא תשלום בכל הצעות העבודה, אולם שליחת קורות החיים מותנית בתשלום דמי מנוי. באתרים חופשיים, לעומת זאת, מופיעים פרטי הקשר של המעסיק או שניתן לשלוח קורות חיים ללא תשלום. מרבית הלוחות לחיפוש עבודה באינטרנט מתעדכנים מדי יום (אם לא מדי כמה שעות).
בעבודה זו אני מנסה להשוות בין שני אתרים שעוסקים בתחום גיוס עובדים שני האתרים שבחרתי נחשבים כמובילים בשוק הישראלי ומקבלים תנועה ערה ונפח גלישה גדול יחסית, שני האתרים הם www.alljobs.co.il והאתר www.drushim.co.il.
בעבודה זו אני אנסה להעביר את ההתייחסות לגבי ההיבטים העסקיים מאחורי האתר, היבטים טכנולוגיים ושיווקיים, ובנוסף היבטים משפטיים ורגולאריים.
בעבודה ננסה לבחון את איכות השירות והשימושיות שכל אחד מהם.
שני אתרים אלה נמנים על אתרים שפועלים לפי המודל B2B כך ששניהם מספקים תשתית לקשירת עסקאות בין החברות המפעילות את האתר לבין החברות שמפרסמות משרות לגיוס.
שני האתרים ממשים גם מודל B2C ומנסים למנף את הכנסותיהם על ידי שירותים שמספקים גם לאנשים פרטיים שמחפשים עבודה.