אלימות בין בני זוג

מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2009
מספר מילים 8208
מספר מקורות 18

תקציר העבודה

תקציר תופעת האלימות בין בני זוג מוכרת מזה הרבה מאוד שנים, במהלך שנים רבות האלימות בין בני זוג נתפסה כבעיה משפחתית פרטית שאינה מעניין הציבור, אך הידע המחקרי החל להתפתח רק במהלך שלושת העשורים האחרונים שבו תופעה זו זכתה להכרה כבעיה חברתית מוכרת, בעקבותיה החלו להיערך מחקרים בתחום וכיום היא ניצבת בראש סדר היום הציבורי.
בשנים האחרונות החלה להיות אלימות במשפחה תופעה החוצה את כל שכבות הציבור, והפכה בגדר "מכת מדינה". אלימות במשפחה גוררת בעקבותיה תוצאות מיידיות ותוצאות ארוכות טווח.
תוצאות אלו באות לידי ביטוי באלימות מילולית ועד אלימות פיזית על-ידי גרימת פציעות, חבלות גופניות שטחיות, פציעות קשות ועד רצח בן הזוג. במקרים רבים גילויי אלימות באים גם במהלך גירושין ולאחריהם. נשים הסובלות מגילויי אלימות מהססות להתלונן כנגד הבעל מסיבות/מאפיינים כאלו ואחרים בהם ניגע בהמשך, אולם קיים מיעוט של נשים המנצלות את האווירה הציבורית בנושא אלימות במשפחה כדי להעליל על הבעל עלילות שווא, הדבר מתבטא במעצר הבעל, צווי הרחקה, לקיחת נשק אישי של הבעל אם מחזיק ברישיון כזה וגזרות נוספות על-פי החוק.
האופי המיוחד של עבירות אלימות במשפחה המתרחש בצנעת הפרט, מקשה להוכיחן. יש לציין כי אלימות במשפחה לא תמיד באה לידי ביטוי מצד הגבר כלפי האישה, קיימים מקרים בהם הגבר הוא הקורבן הסובל מאלימות אך המודעות הציבורית לכך הינה פחותה. יוני 2009
                                                              תוכן עניינים I שער II תוכן עניינים
1. פרק ראשון: מבוא
 
1 .1 שאלת העבודה  
1 .2 מטרת העבודה  
1 .3 חשיבות העבודה  
1 .4 שיטת העבודה
2 . פרק שני: סקירה ספרותית  2.1 תקיפה מהי? על-פי סעיף החוק    
2 .1.1 הגדרת תוקפנות על-פי הספרות האקדמית    
2 .1.2 הגדרת בן משפחה/בן-זוג על-פי סעיף החוק    
2 .1.3 סוגים שונים של תוקפנות על-פי הספרות האקדמית    
2 .1.4 אלימות מהי ?
    
2 .2 הגדרת רגש ותפקידו ?
   
2 .2.1 הקשר בין אלימות ורגשות במערכת יחסים זוגית    
2 .2.2 מאפיינים של אלימות בין בני זוג/משפחה  2.3 מאפייני זוגות עם אינטראקציה אלימה  2.4 התנהגות תוקפנית של נשים לעומת של גברים  2.5 פערי דיווח בין גברים ונשים על רמת אלימות אינטימית  2.6 אלימות במשפחה במגזר הערבי  2.7 גישות לטיפול באלימות בין בני-זוג  3. פרק שלישי: סיכום ומסקנות  4. רשימת מקורות