השוואה בין היסטוריונים בעידן של תמורות

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 16
מקצוע
מילות מפתח
שנת הגשה 2010
מספר מילים 3653

תקציר העבודה

תקציר העבודה יהודים בעידן של תמורות השוואה בין הסטוריונים בעבודתי זו  מפורט על הסטוריונים, במספר נושאים בדבר שינוי העולם מהזמן הישן. ישנם מספר גורמים לשינוי והם: מהפכות לאומיות, חברתיות, המצאות טכנולוגיות ועוד. כמו כן הסיבות לתמורות היו שונות מחברה לחברה ומתרבות אחת לשניה. ישנם מספר הסטוריונים אשר הושפעו מהתקופה בה פעלו וכן אידיאולוגיה ומאורעות שהיו בתקופתם. מספר סוציולוגים והסטוריונים יהודים, כל אחד  בתקופה אחרת הסביר     את התמורה שעברה על היהודים בעת החדשה.  כל היסטוריון ראה  את זמן התמורה ומהותה מנקודת מבט אחרת בעבודה זו אפרט את דעתם של כל ארבעת ההסטוריונים שבחרתי להציג  דובנוב, דינור, גרץ,מאהלר.
ההיסטוריונים, מציגים  השקפות שונות לזמן התמורה ומהות התמורה בתולדות עם ישראל בעת החדשה. אציין את דעתי ומהיכן היא  נובעת  שהיא מהתקופה בה אני חיה, כך גם דעתם של ההיסטוריונים:
נקודת מבט אל  העבר בכללותו ולהסיק מסקנות לאחר הצפייה בתוצאות.
סיבה שהיא חשובה לא פחות, מערכת החינוך הישראלית מלמדת את נקודת ההשקפה הציונית שהצהרת היסוד שלה שארץ ישראל היא הבית של העם היהודי. השקפה זו דוגלת בחיבור בין הלאומיות הישראלית, לבין המורשת היהודית.
לדידי לא ניתן להפריד בין הלאומיות היהודית לבין הדת היהודית והקשר שלה לארץ ישראל, משום שבסיס התפיסה היהודית מדבר על החזרה לארץ הקודש והגאולה. לשיטתי הלאומיות המודרנית הישראלית, כפי שמכירים אותה היום, מתבססת על יסוד זה, ולכן מכלל ארבעת ההיסטוריונים דעתו של אחד ההסטוריונים שהכי מתקבלת על דעתי ואני מזדהה עימו.. מפורט  על כל אחד מארבעת ההסטוריונים תוך הסבר-  ***העבודה ללא מקורות