סמינר מחקרי בנושא שיווק אגרסיבי

סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , , , , ,
שנת הגשה 2010
מספר מילים 5571
מספר מקורות 10

תקציר העבודה

1 .   מבוא:
בכדי לשרת את צרכיו של המפרסם  פותחו תיאוריות רבות ומגוונות השמות להן יעד לרכוש את ליבו של הצרכן  ובכך לגרום לו לרצות לקנות את המוצרים המפורסמים. מפרסמים רבים השכילו לאמץ את הפנייה האמוציונאלית מחד והרציונאלית מאידך  במסגרת פרסום המותגים השונים. שילוב של גורמים רגשיים –אמוציונאליים וגורמים רציונאליים – תפיסתיים  , למעשה מבטאים את גישתו של הצרכן כלפי המותג.  האלמנטים הפרסומיים השונים כגון: צבע פרסומת, אורך פרסומת, וכדומה משמשים אופציה מעשית למפרסם  המעוניין לרכוש את אהדת הצרכן ותשומת לבו למותג זה או אחר בסביבה הפרסומית -תחרותית של ימינו. הרשטיין ר' ( 2000). המונח guerilla marketing  הוטבע על ידי ג'יי קונארד לוינסון בספרו "guerilla marketing", כשיטה לא קונבנציונאלית ,בעלת תקציב יחסית נמוך,לקידום מכירות על ידי הסתמכות על זמן, אנרגיה (מוטיבציה) ויצירתיות, אשר מטרתה להשפיע פסיכולוגית על הצרכן. המתודולוגיה של השיטה מתבססת  על הפסיכולוגיה של הצרכן יותר מאשר על ניסיונו או יכולתו לבטא את דעתו.שיווק אגרסיבי שכזה משתמש בטקטיקות, כמו גורם ההפתעה, במטרה לזכות בתשומת לבו של הצרכן. שיווק שכזה "תופס" את הלקוחות בזמן ובמקום בהם ההגנה שלהם מפני הפרסום נמוכה. ההשפעה של השיווק הנ"ל חייבת להיות ישירה ולא קונבנציונאלית. המטרה הסופית היא ליצור שכפול ו"להדביק" במידת האפשר את קהילת הצרכנים בווירוס השיווקי של הפירמה.
 מאז הפך המונח לחלק מאוצר המילים של עולם השיווק והפרסום בכלל ושל עולם השיווק באינטרנט בפרט על מנת לתאר שיטות שיווק מיוחדות – אגרסיביות.
1 .1 הצגת הנושא והשאלה המחקרית :
אחד הפרמטרים המשפיע על אגרסיביות השיווק – פניות חוזרות ונשנות עם הצעות לקנייה, לאנשים שכבר התעניינו והשאירו את הפרטים שלהם. ככל שחברה תרצה להיות יותר אגרסיבית, כך תפנה יותר פעמים בפרק זמן נתון, לאותו האדם עם הצעה לקנות את המוצר.
הבעיה היא, שבשלב כלשהו הפניות החוזרות למי שלא קנה עדיין, הופכות למטרד ויוצרות דעה שלילית אצל הלקוחות הפוטנציאליים. למעשה אם תגזים החברה ותפנה יותר מדי פעמים בפרק זמן מוגבל אל אותם האנשים שכבר התעניינו במוצר אבל עדיין לא קנו, תגדל האפשרות להבריח את הלקוח, לאבד אותו בתור לקוח עתידי ולהרוס את המוניטין ואת יכולת המכירה לאותו אדם.
תוכן עניינים
                                                                                                                               עמוד
1 . מבוא –.       3

1 .1 הצגת הנושא והשאלה המחקרית -.          3
1 .2 השערות המחקר –…            4

2 . סקירת ספרות    5

3 . הצגת שיטת המחקר -…             14

4 . הצגת ממצאי המחקר -..             15
5. ניתוח הממצאים  ומסקנות            22

6 . ביבליוגרפיה –   26
7. נספח – שאלון . 28