טיפול משפחתי דרך תיאור מקרה ותיאוריות

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2010
מספר מילים 3394
מספר מקורות 3

תקציר העבודה

מטלת סיום בקורס 'טיפול משפחתי ומערכתי': הצגת משפחה ותוכנית התערבות                   משפחת גדליה א. הצגת  המשפחה- משפחת 'גדליה' יואב- אב המשפחה, נפטר מגידול סרטני בגזע המוח בגיל 48, לאחר חצי שנה של מחלה. כתוצאה מהמחלה השתתק בחצי גופו והיה סיעודי לחלוטין מבחינה גופנית בחצי שנה זו. יואב היה נשוי למינה תקופה ארוכה ומשמעותית של  22 שנה, מזמן היותם בני 26.
הם היו בני זוג כארבע שנים קודם לנישואיהם. במהלך חברותם חזרו בתשובה ונישאו כזוג דתי. בשנה וחצי שקדמו למחלתו נכנס יואב לתחום הגישור. למד את התחום והפך למגשר בבתי משפט, ומנחה תכניות גישור למוסדות חינוכיים. יואב ומינה היו בקשר קרוב ויחד עם זה בשלב רווי חיכוכים. יואב היה בקשר קרוב עם שלושה מילדיו באופן מיוחד- רויטל, אבי ותמי. עם יהודה היה בקשר טוב אך מעט פחות קרוב.
מינה – בת 46, אלמנה טרייה, באבל גדול. עובדת כ'אם-בית' בבית אבות. נשארה אם חד הורית לארבעה ילדים בגילאים- 22,
2 1, 18,ו- 16. נמצאת בקושי כלכלי עקב פטירת בעלה יואב. בקשר קרוב מאוד עם הבן האמצעי יהודה. בקשר מורכב המלווה בחיכוכים עם שתי בנותיה – רויטל הבכורה ותמי הצעירה.
עם רויטל החיכוכים נעים בעיקר סביב אי הסכמות חינוכיים- דתייים וריחוק עוד מגיל ההתבגרות. החיכוכים עם תמי על רקע דומה, באופן אפילו יותר סוער מאחר ותמי נמצאת בשלב זה בתחילת גיל ההתבגרות. –