תוכנית שיווקית

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2008
מספר מילים 2733

תקציר העבודה

תוכנית שיווקית – ילדותא תמצית ניהולית התכנית השיווקית לשנת 2008 חותרת למצב את "ילדותא" כמקום הבילוי המועדף לשעות הפנאי של ילדים והוריהם. הערך ללקוח מבוסס על איכות וייחודיות מול המתחרים. פלח השוק אליו פונה "ילדותא" הוא הורים לתינוקות ופעוטות עד גיל 5, והמתפרש  ממושבי חוף הכרמל בצפון ועד חדרה בדרום.
כדי לספק את צורכי הלקוחות הפוטנציאליים, "ילדותא" מציעה מגוון של משחקים ומתקנים איכותיים, רובם עשויים עץ ולא פלסטיק, בעלי אוריינטציה של פיתוח הדמיון וההתפתחות של הילד. כמו כן, היא מציעה מגוון חוגים וסדנאות להורים ולילדים לפיתוח והעשרה נוספים.
"ילדותא" ייחודית בכך שהיא מציעה שטחי פעילות נפרדים לפי גילאים, ומרחבי משחק מרווחים.
המתחרים העיקריים של "ילדותא" מציעים ברובם את אותם השירותים, אך באיכות פחותה מבחינת המבנה הפיזי והמשחקים המוצעים, למרות שנקודת החוזק שלהם יכולה להתבסס על מתן שירותים לילדים בגילאים גדולים יותר. "ילדותא" צריכה לעלות על גל ההזדמנות למצב עצמה כמשחקיה המועדפת מול איום זה. היא צריכה לחזק את חולשותיה בתחום הפרסום, תוך הגדלת התקציב ופרסום ישיר יותר ללקוח.
יעד הרווח: 10% רווח נקי מתוך סך ההכנסות:  53,900 ₪. יעד הרווח יושג על ידי הגדלת המודעות של הציבור למקום, באמצעות תקציב פרסום של 12000 ₪. השאיפה היא שהפרסום המתאים יוביל לנתח שוק של 30% מהלקוחות הפוטנציאליים באזור תוך השלוש השנים הקרובות. יעדים אלה יושגו באמצעות מחזור מכירות של 150,000 ₪ תוך שנתיים, עם סך הוצאות של 7700 ₪ לחודש.
מנהלי המשחקייה יבקרו עצמם מידי חודש, ויכתבו תוכניות רבעוניות לפעילות המשחקייה.
תוכן העניינים:
נושא עמ'
1 .     המצב השיווקי הנוכחי -..
1
1 .1.     מצב השוק 
1
1 .2.     מצב הלקוח
1
1 .3.     מצב החברה והמוצר .
1
1 .4.     מצב התחרות –..
2
1 .5.     ניתוח סביבת המאקרו
2
2 .        ניתוח הזדמנויות וסוגיות עסקיות מרכזיות -..
2
2 .1.     ניתוח מצב – S.W.O.T   –.
3
2 .2.     ניתוח סוגיות –..
3
3 .        יעדים
3
3 .1.     מטרות ויעדים —
3
3 .1.1.     מטרות –…
3
3 .1.2.  יעדים –..
3
4 .        אסטרטגיה שיווקית —
3
4 .1.     קהל המטרה –…
3
4 .2.     המוצרים המשווקים .
3
4 .3.     מקורות ליתרון תחרותי –..
3
4 .3.1.     מדיניות מוצרים, הפצה, המחרה ותקשורת —
4
5.        תוכנית פעולה אופרטיבית לרבעון -..
4
6 .        תחזיות –…
5
6 .1.     מכירות –
5
6 .2.     הוצאות –
5
7.        מערכות בקרה …
5
7.1.     בקרת פעילות פנימית
5
7.2.     בקרת פעילות חיצונית
5
7.3.     תכניות מגירה –.
5
נספח 1- אפיון פעילות בילדותא
6
נספח 2 – משחקיות מתחרות …
7
נספח 3 – שירותי המשחקיות מתחרות –
8
נספח 4 – מקורות הכנסה —
9
נספח 5 – תחזית מכירות חודשית
1 0 נספח 6  – תחזית הוצאות
1 1