עבודה יזמות

מוסד לימוד
מקצוע
שנת הגשה 2010
מספר מילים 7628

תקציר העבודה

תוכן עניינים
תקציר מנהלים 3
הצגת הרעיון העסקי -… 6
בעיית הלקוח … 6
הרעיון העסקי המוצע -.. 7
אסטרטגיה כוללת של המיזם –.. 8
היתרונות למשתמש — 8
פיתוח עתידי – 9
התפתחות החברה בטווח התכנון האסטרטגי –… 9
ניתוח השוק … 10 תיאור הענף 10 פילוח שוק 10 הערכת הפוטנציאל השוק — 12
מתחרים … 12
מתחרים ישירים: . 12
מתחרים עקיפים .. 13
הסבר על השירותים הניתנים על ידי כל החברות: –… 14
אסטרטגיה – 15
ניתוח SWOT — 15
אסטרטגיה שיווקית .. 16
פלחי השוק 16
מיצוב שירותי החברה 16
הטקטיקה השיווקית –. 18
בידול שירותי החברה – 18
מדיניות חדירה 18
צינורות שיווק 18
פרסום . 18
קידום מכירות -. 20 מדיניות המחרה -.. 21
תחזית  הכנסות -… 21
ניהול ארגון ותפעול — 23
עלויות תפעול: — 23
הוצאות שכר טרחה רו"ח ועו"ד …
5 כוח אדם … 26
מבנה ארגוני — 28
אבני דרך -.. 29
בעיות חוק ורישיונות -. 29
הפרק המימוני 30 נתונים פיננסים: -.. 30 הוצאות הקמת החברה (השקעה) . 30 תחזית דו"ח רווח והפסד –.. 31
בדיקת כדאיות המיזם 36
ניתוח רגישות –. 36
נקודת איזון תפעולית . 37
סיכונים -… 38
נספחים: -.. 39
תקציר מנהלים הרעיון העסקי המיזם שאנו מקימות הינו חברה שמטרתה גיוס, הכשרת מטפלות ומעקב שוטף אחר המטפלות.
החברה תתמקד במיון המטפלות, בהדרכתן על ידי לימודים עיוניים והקניית מיומנויות שונות, קישור בין המטפלות למשפחות הנעשה על ידי חברת השמה חיצונית ומעקב שוטף אשר יבוצע מול המטפלות ומול המשפחות. החברה תמוקם במשרד במרכז תל- אביב ואילו הלימודים יערכו באכסניית בני- דן, בכיתות אשר נשכרו על ידי החברה. החברה פונה, תחילה, למטפלות והורים מאזור תל- אביב וגוש דן מאחר והחברה תוכל לקלוט כמות קטנה של מטפלות בשלב הראשוני.
תיאור השוק החברה פונה לשוק ההורים הצעירים והעובדים בעלי ילדים עד גיל שלוש, המתגוררים במרכז הארץ.
הורים אשר לא שולחים את ילדם למעונות ולמשפחתונים, מאחר והם מעדיפים שילדם יתחנך במסגרת ייחודית ופרטנית.
ולשוק המטפלות המעוניינות להמשיך לעבוד בתחום בתדמית אמינה ומקצועית. לאחר ריבוי המקרים של מטפלות המתעללות בילדים נוצר מצב בו ההורים איבדו את אמונם במטפלות.     עיתוי נכון לחדירה הינו ניצול מיידי של חלון ההזדמנויות המזערי שבפנינו. פתיחת החברה צריכה להתבצע מוקדם ככל האפשר, על מנת להקדים מתחרים אשר יכולים להציע פתרונות חדשים בכל רגע, כך החברה תהיה ייחודית ותוכל לצבור רווחים גבוהים ומוניטין . אומדן השוק אומדן השוק של המשפחות הזקוקות למטפלות הינו 168,200. החברה פונה, תחילה, לחצי אחוז מאומדן השוק  כ- 850 מטפלות, מאחר והחברה לא  תוכל לספק שירותים למספר רב של מטפלות.
בהתחשב בגידול טבעי של הילודה 1.4% בשנה, אנו מעריכות כי יהיה גידול טבעי בדרישה למטפלות כ- 20% בשנה. הגידול ינבע בעיקר מהמודעות לחשיבות בהכשרת מטפלות.
מתחרים בשוק קיימות מספר חברות השמה למטפלות אשר משמשות רק כמתווך בין המטפלות להורים.
חברות ההשמה אינן מבצעות מיון קפדני והכשרה למטפלות. המתחרה העיקרי הינו המעון הממשלתי אשר עורך הכשרה למטפלות, אך לא מבצע אבחון לפני הרשמתן לקורס, המעון אינו עונה על הצורך במטפלת אשר עברה מיון מקיף והכשרה- נחשפו מספר מקרים בהם מטפלות במעונות התעללו בפעוטות.
היתרון הייחודי היתרון הייחודי שמצדיק הקמת חברה זו הינה הצעת פתרונות במציאת המטפלת הראויה לטפל בפעוטות.
 כיום בחירת המטפלת נעשה על ידי ראיונות אישיים ובדיקת המלצות, לא ניתן לדעת מה מסתתר מאחורי המטפלת הנחמדה. שירותי החברה נועדו לסנן את הנשים אשר אינן ראויות לשמש כמטפלות. …