סמינריון טיעונים לקולת העונש

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2008
מספר מילים 2889
מספר מקורות 30

תקציר העבודה

טיעונים לקולת העונש ביחס לבני נוער שביצעו עבירות מין תאריך:
06.04.08
מבוא
            אלימות מינית הינה בעיה חברתית, אשר חדרה לתודעה הציבורית החל משנות השישים. החברה חדלה מלהתבייש ולנסות להכחיש את קיומה של התופעה, אלא להפך, חוקרים ומטפלים רבים מנסים למצוא דרכי טיפול שיובילו להפחתת שכיחות התופעה. הבעיה שכיחה בכל שכבות האוכלוסייה, במשפחות מכל המוצאים, במשפחות בעלות אמצעים ודלות אמצעים, חילוניות ודתיות ומכל השכבות הסוציו אקונומיות (ויסמן, 2001; Osofsky, 1997).
            העבודה תחקור את טיעוניו של קטין אשר ביצע עבירת מין בקטינה. המונח קטין מתייחס לאדם שנמצא בתקופת גיל ראשונית המתחילה בילדותו ומסתיימת בבגרותו, אדם שטרם מלאו לו שמונה עשרה שנים. ההורים הינם האפוטרופוסים הטבעיים של קטין ועליהם חלה החובה לדאוג לחינוכו, לימודיו, מגוריו ולהם הסמכות לייצג אותו. קטין שלא מלאו לו שתים עשרה שנים, לא ישא באחריות פלילית למעשים אותם ביצע, אין להעמידו לדין ואין להענישו. קטין שביצע עבירה פלילית והוא למעלה מגיל שתים עשרה שנים נושא באחריות הפלילית מלאה, אך דינו לעניין העונש מוגבלת והוא צפוי לקבל עונש מופחת. העבודה תעמיק בטיעונים לקולת העונש של קטין שמלאו לו שתים עשרה שנים שהטריד מינית קטינים אחרים (שרון, 1990; שרון,1998; Witt, 2003).
פגיעה מינית יכולה להתבטא בנגיעה, בהתחככות, בהפשטה, מין אוראלי, וגינאלי, או לחילופין כל פעולה מינית המתבצעת באמצעות כוח ואלימות. לעיתים קרובות עבירות מין בקרב קטינים מבוצעות על ידי פנים מוכרות לקורבן: חבר לכיתה, אח, שכן קרוב, שמרטף וכו'. כל אחד יכול למצוא עצמו כחלק מהתעללות מינית, כעד לפגיעה מינית, כקורבן או כמבצע את הפשע המיני (אתגר,
2 001; ראיין, 2001; Morgan,
1 985).
העבודה תציג הסברים לפגיעות מיניות על ידי מתבגרים בקטינים. מה גורם למתבגר לפגוע מינית בקטין חסר ישע? קיימים הסברים רבים לתופעה. הסבר ראשון הוא פגיעות מיניות בילדות. אין עוררין על כך שלפגיעה מינית בילדות יש השלכות על הילד הקורבן. ילד אשר גדל בסביבה אלימה לומד שהאלימות היא דרך להעברת המסרים, עלול גם הוא לפגוע, בדיוק כמו שפגעו בו, או לחילופין, להיות אגרסיבי ואלים יותר ממי שפגעו בו. חווית התנסות מינית מוקדמת עלולה להשפיע לרעה על התפתחות הנורמאלית בעתיד (Hamilton & Browne, 1998; Lewis, 1992).
ילדים המשתתפים בהתנהגויות מיניות נרחבות יוצרים קשר עם ילדים מפני שאינם בוטחים במבוגרים שפגעו בהם ואחר כך עזבו אותם. בהעדר יחס קרוב ותומך של מבוגרים ההתנהגויות המיניות הן דרך ליצור קשר עם ילדים אחרים. הם משתמשים במין על מנת להתגבר על תחושות של כאב, עצב, עצבנות ולעיתים חוסר אונים. ילדים המתעללים מינית בילדים אחרים פוגעים בהם בתדירות גבוהה.
תולדות חייהם מראות תבנית הולכת וגדלה של בעיות התנהגות מינית (אייזן וכהן, 2001).