סין ויפן – השוני והדמיון בהיבט העסקי

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2006
מספר מילים 8353
מספר מקורות 12

תקציר העבודה

תוכן עניינים
מבוא –…3
יפן –…4,3
סין 5
מודל IMD .6,7
התרבות העסקית בסין ויפן –..8
ניהול משא ומתן –.9
סגנונות ניהול –.10,9
אסטרטגיית משאבי אנוש -…11,10 זיהוי גורמי הצלחה ובעיות אפשריות —
11
המלצות -..12
סיכום ובניית אסטרטגיה –…13
ביבליוגרפיה .14
נספחים + תיק עיתונות –.15-28
מבוא- סביבה תחרותית גלובאלית הטכנולוגיה המתקדמת כמו גם התפתחות אמצעי התחבורה והתקשורת בעולם, יצרו תנאי שוק גלובליים חדשים. תנאי הסביבה  מעידים על מורכבות גדולה ואי וודאות בזירה העסקית הבינלאומית.  אם בעבר התרבות הארגונית הייתה בעלת חשיבות יתרה, כיום , הכרת תרבויות עסקיות שונות היא המפתח להצלחה. היכולת  להעריך את השוני בין תרבויות עסקיות שונות , כמו גם את ביקושן והאטרקטיביות שלהן,  היא הבסיס לפעילותה העסקית של הפירמה.  התרבות העסקית בכל מדינה , היא נגזרת של חוקה ,סביבה תרבות , משאבים, כוח אדם, צרכים של השוק , חוזק המטבע והאטרקטיביות שלו, סביבה משפטית   ואף דת.  כל פירמה הרוצה להיכנס לשוק הבינלאומי, חייבת לחקור את השוק המבוקש מאספקטים רבים ומגוונים.  דילוג או אי התחשבות באספקט מסוים , יביא ברוב המקרים לכישלון של הפירמה בשוק כלשהו.  היבטים כמו חוקה, סביבה תרבותית וצרכי השוק, יכולים להוות מכשלה עבור כל פירמה, גדולה ומוכרת ככל שתהיה.
מטלה זו תעסוק במספר אספקטים של כניסה עסקית לשווקים של יפן וסין, 2 מדינות מזרח רחוק , הדומות, אך גם שונות, אחת מהשנייה. ההיבטים שייבדקו הם : תרבות עסקית, סגנונות ניהול, אסטרטגיית משאבי אנוש וניהול משא ומתן. כמו כן, תבנה אסטרטגיה לכניסה לשווקים אלו, ותינתנה המלצות בנושאים הנ"ל.