כדאיות סחר פולין - יפן

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2008
מספר מילים 4955
מספר מקורות 13

תקציר העבודה

מסלול B.A במנהל עסקים                                 עבודה אישית בנושא : השווה יכולת גלובלית פולין – יפן    תוכן עניינים
מבוא                                                                               2                 המדינות הנבחרות רקע כללי                                           3                 יכולת גלובלית                                                                6                               אזורי סחר והסכמי סחר                                                 10                                 מאפייני תרבות                                                               13                             סגנון ניהול                                                                      15               משא ומתן                                                                       17               היבטי ניהול                                                                   20                ניהול משאבי אנוש                                                         22                אסטרטגיה                                                                     24               סיכום                                                                            
5                 ביבליוגרפיה                                                                   26                         מבוא
ניהול בינלאומי היינו תחום הידע הדן בפעילות עסקית אשר חוצות גבולות לאומים. פעולות כאלה יכולות לכלול העברת מוצרים, שירותים הון, כוח אדם, טכנולוגית ידע או מידע תחום זה עוסק בתופעות ניהוליות אשר מחייב  למידה ויידע בתרבויות אייתם מנהלים יחסים בינלאומיים.
מטרות עבודה זו היא לנצל הגלובליזציה השוררת בעולם למטרת בחינת קשר אפשרי בין מדינות, חברות, מוסדות ואנשים ליצירת קשרים למערכת קשרי גומלין חוצה גבולות החושף את החברות בפני הזדמנויות לגלות שווקים חדשים והזדמנויות חדשות.
הניתוח שבוצע בעבודה זו הינו כלי חשוב בידי חברות אשר ישאפו לקיים קשרי מסחר מועילים. לצורך הצלחתם המלצתי על תוכנית הדרכה ואסטרטגיה שייקלו על מלאכת החדירה לאותה מדינה.עבודה זו תעסוק בבחינת היכולות של פולין המזרח אירופאית ובין יפן האסייתית לנהל מסחר בינלאומי. ניתן לראות מהטבלה כי חברות פולניות מנסות לאמץ שיטות ניהול יפניות, גם אם לעיתים זה לא קל. הקושי בהטמעת שיטות אלה נובע מהבדלי תרבות בין המדינות.
מנהלים הפועלים בין מדינות אלה, אמורים ללמוד ולהכיר את התרבות המקומית ואת שיטות הניהול הנהוגות במקום.
המנהלים היפנים נוהגים להביא עימם את שיטות הניהול הנהוגות מהבית ולא לאמץ את שיטת הניהול המקומית . ההבדלים התרבותיים בין המדינות ,ההיסטוריה אופן וסגנון הניהול,ההסכמים של אותם מדינות, התקשורת , הגלובליזציה  ועוד אספקטים רבים , באים לידי ביטוי בניהול בין לאומי. המסחר בעולם החדש הפך להיות מורכב יותר מבעבר , על המנהל להבין דברים רבים לפני יצירת הקשר הבין לאומי, על מנת לנהל בצורה אפקטיבי פעילויות חוצי תרבויות .
היווצרות גושים כלכליים חדשים , כגון השוק האירופאי המשותף, יוצר למנהלים בעולם הזדמנות רבות מחד וסיכונים לא מעטים מאידך.
כפי שראינו בעבודה זו קיים הבדל משמעותי בתרבות בגישה ובאופן שבו מנהלים עסקים ביפן ופולין, היכולת של המנהל והחברה להבין ,לזהות ,ליישם ולגשר בין הבדלים אילו , יעניק לחברה יתרון גדול על מתחריה .