נשים בפרסומות לג'ינס

מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2008
מספר מילים 10502
מספר מקורות 27

תקציר העבודה

                                                                                                                                                                           תוכן עניינים

1 .       מבוא
–..
           
1 .1. שאלת המחקר -..
           
1 .2. השערת המחקר –
           
1 .3. שיטת המחקר וכלי המחקר –
           
1 .4. מטרת המחקר וחשיבותו -..
2.       ג'ינס (מאז ועד היום) –
2.1. שוק הג'ינס – סקירה קצרה –
3.       פרסום ופרסומת —
3.1.מטרת הפרסום ומדידת אפקטיביות פרסום –.
4.       סקירת ספרות –..
             4.1. הבגד –
      4.2. האישה בפרסום:
מוכרת מוצר או מיניות? –..
5.       דימוי הגבר לעומת האישה בפרסומות – כיצד התקשורת מגדירה גבריות        ונשיות?
-.
6.       ג'ינס ופרובוקציה -..
7.       ניתוח פרסומות –.
8.       דיון –…
9.       סיכום —
10.   ביבליוגרפיה .
11.   נספחים -..
תקציר מאז ומתמיד הפרסומת הפכה לחלק בלתי נפרד מחיינו, היא נמצאת מסביבנו בכל מקום. מאמץ וידע רב מושקעים בהפקתה של פרסומת כדי לעשותה מושכת יותר, משכנעת יותר באמצעים רבים ומגוונים. התחכום הגובר של הפרסומת יחד עם המשאבים העצומים המוזרמים לתעשיית הפרסומות והתעמולה הובילו להעצמת כוחן. במצב זה נראה כי הפרסומת כאילו מסוגלת להכתיב נורמות חברתיות, ליצור סטריאוטיפים ולשנות הרגלי מחשבה והתנהגות ואם לא כך, היא משתדלת להתמודד עם מערכות קיימות של נורמות, מנסה להשתלב בהן ולהטות אותן לכיוון של צריכת מוצר או שירות מסוים. בעוד שבעבר ניתן היה לראות כי הייתה זהות בין מעמדה החברתי של האישה לבין אופן הצגתה בפרסומות, קרי, בתפקידיה המסורתיים, כיום השימוש בגופה של האישה כאובייקט מיני יצר עבורה סטריאוטיפ שלילי. עקב חופש הפרסום והדמוקרטיה נפרצו המחסומים בכל תחומי המדיה וניתן לראות פעמים לא מעטות גם נשים שנחשבו עד היום לדמות חינוכית, מגלות בשלב זה או אחר טפח או שניים ולפעמים יותר מכך (הסטריאוטיפ הרווח הוא כי נשים המופיעות בפרסום ע"י מכירה ושיווק מוצר תוך כדי שימוש במיניותן הן "ילדות רעות") לטובת עולם הזוהר, הכסף והפרסום. העבודה תנסה לעמוד על התופעה הזו ולמצוא את הסיבות המובילות להתרחשותה. המטרה היישומית של המחקר הינה לבדוק את דימוי האישה וייצוגה בפרסומות לג'ינס והאם ייצוג הנשים בפרסומות ע"י שימוש במיניותן מיטיבים או גורעים מהמטרה הסופית של המפרסם – מכירת המוצר המשווק בדרך זו.