אסטרטגיה שיווקית - ניתוח של חברת ויסוצקי

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , , ,
שנת הגשה 2010
מספר מילים 3928
מספר מקורות 12

תקציר העבודה

שוק התה בישראל. 2
חברת ויסוצקי 2
מודל שרשרת הערך – ניתוח הסביבה הפנימית. 3
לוגיסטיקה נכנסת. 3
תפעול. 3
לוגיסטיקה יוצאת. 4
שיווק ומכירות. 4
שירות. 5
 מודל חמשת הכוחות של פורטר – ניתוח סביבת המיקרו 5
כח מיקוח של לקוחות. 5
כח  מיקוח של ספקים. 6
איום כניסה של מתחרים פוטנציאליים. 6
איום של מוצרים תחליפיים. 7
תחרות בין ארגונים קיימים בענף. 7
מודל PEST  ניתוח הסביבה החיצונית – סביבת המאקרו 8
סביבה פוליטית משפטית. 8
סביבה כלכלית. 8
סביבה תרבותית/דמוגרפית. 8
סביבה טכנולוגית. 9
 הסביבה העסקית (מודול SWOT) 9
חוזקות. 9
חולשות. 9
איומים. 9
הזדמנות. 10 סיכום. 10 חלופות אסטרטגיות לצמיחה. 11
פיתוח מוצרים. 11
פיתוח מוצרים. 11
העמקת השוק. 12
שילוב אנכי קדמי 13
תכנית שיווקית לחלופה מס' 1. 13
מקורות  15
­שוק התה בישראל שוק התה בישראל הנו שוק ריכוזי כאשר בראש עומד המותג ויסוצקי עם נתח שוק של כ76% ולאחריו, המותג ליפטון עם נתח שוק של כ14%.
בשנת 2006 השוק חולק למספר קטגוריות כאשר העיקריות הן תה שחור ("רגיל") המהווה 32%, חליטות צמחים עם 22%, תה ירוק עם 14%, תה פירות עם
1 1% ותה בריאות עם 8%. הקטגוריה  של התה השחור (המסורתית) הנה קטגוריה הנמצאת במגמת ירידה, בארץ ובעולם. הקטגוריות  האחרות ובניהן- חליטות, ותה ירוק נמצאות במגמת עלייה. המתחרה העיקרי של ויסוצקי בשוק התה (החם) הנה חברת יוניליוור- חברה בינלאומית מובילה, בעלת המותג ליפטון. בשנים האחרונות, משקיעה חברת יוניליוור בפרסום ובשיווק ועושה מאמצים מאוד גדולים לחזק את ליפטון ולקחת חלק מנתח השוק של ויסוצקי , בין השאר, באמצעות מבצעים אגרסיביים, כניסה לקטגוריית התה הירוק , והורדות מחירים בתה הצמחים.
שחקניות נוספות בשוק הינן, חברת "בית טבע קל" המשווקת את מוצרי התה של החברה הגרמנית "פומפדור" המחזיקה בכ6.5% מנתח השוק, חברת "פודליין" אשר נכנסה לשוק בשנת-