אסטרטגיה שיווקית - ניתוח של חברת ויסוצקי
מוסד לימוד | המכללה האקדמית נתניה |
מקצוע | מנהל עסקים וניהול |
מילות מפתח | PEST, SWAT, אסטרטגיה, ויסוצקי, פורטר, שיווק |
שנת הגשה | 2010 |
מספר מילים | 3928 |
מספר מקורות | 12 |
תקציר העבודה
שוק התה בישראל. 2
חברת ויסוצקי 2
מודל שרשרת הערך – ניתוח הסביבה הפנימית. 3
לוגיסטיקה נכנסת. 3
תפעול. 3
לוגיסטיקה יוצאת. 4
שיווק ומכירות. 4
שירות. 5
מודל חמשת הכוחות של פורטר – ניתוח סביבת המיקרו 5
כח מיקוח של לקוחות. 5
כח מיקוח של ספקים. 6
איום כניסה של מתחרים פוטנציאליים. 6
איום של מוצרים תחליפיים. 7
תחרות בין ארגונים קיימים בענף. 7
מודל PEST ניתוח הסביבה החיצונית – סביבת המאקרו 8
סביבה פוליטית משפטית. 8
סביבה כלכלית. 8
סביבה תרבותית/דמוגרפית. 8
סביבה טכנולוגית. 9
הסביבה העסקית (מודול SWOT) 9
חוזקות. 9
חולשות. 9
איומים. 9
הזדמנות. 10 סיכום. 10 חלופות אסטרטגיות לצמיחה. 11
פיתוח מוצרים. 11
פיתוח מוצרים. 11
העמקת השוק. 12
שילוב אנכי קדמי 13
תכנית שיווקית לחלופה מס' 1. 13
מקורות 15
שוק התה בישראל שוק התה בישראל הנו שוק ריכוזי כאשר בראש עומד המותג ויסוצקי עם נתח שוק של כ76% ולאחריו, המותג ליפטון עם נתח שוק של כ14%.
בשנת 2006 השוק חולק למספר קטגוריות כאשר העיקריות הן תה שחור ("רגיל") המהווה 32%, חליטות צמחים עם 22%, תה ירוק עם 14%, תה פירות עם
1 1% ותה בריאות עם 8%. הקטגוריה של התה השחור (המסורתית) הנה קטגוריה הנמצאת במגמת ירידה, בארץ ובעולם. הקטגוריות האחרות ובניהן- חליטות, ותה ירוק נמצאות במגמת עלייה. המתחרה העיקרי של ויסוצקי בשוק התה (החם) הנה חברת יוניליוור- חברה בינלאומית מובילה, בעלת המותג ליפטון. בשנים האחרונות, משקיעה חברת יוניליוור בפרסום ובשיווק ועושה מאמצים מאוד גדולים לחזק את ליפטון ולקחת חלק מנתח השוק של ויסוצקי , בין השאר, באמצעות מבצעים אגרסיביים, כניסה לקטגוריית התה הירוק , והורדות מחירים בתה הצמחים.
שחקניות נוספות בשוק הינן, חברת "בית טבע קל" המשווקת את מוצרי התה של החברה הגרמנית "פומפדור" המחזיקה בכ6.5% מנתח השוק, חברת "פודליין" אשר נכנסה לשוק בשנת-