אחראיות תאגידית/ חברתית קוקה-קולה

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח ,
שנת הגשה 2008
מספר מילים 6192
מספר מקורות 24

תקציר העבודה

תקציר מנהלים עבודה זו תנתח את נושא האחריות התאגידית באחד מהארגונים הגדולים במשק הישראלי – החברה המרכזית למשקאות קלים (קוקה-קולה ישראל). קוקה-קולה הינה חברה מובילה בשוק המשקאות הקלים בישראל. על מנת להמשיך ולהוביל את השוק, על החברה לבחון את הממשק בינה לבין סביבתה, לזהות פערים קיימים או פערים פוטנציאליים ביניהן ואף ליזום פערים חדשים כדי ליצור יתרון תחרותי מול מתחריה. כאן עולה ביתר שאת שאלה אודות אחריותה החברתית של קוקה-קולה ומיקומה כמוסד חברתי מרכזי בנוסף להיותה ארגון כלכלי תוך מתן דגש על העובדים, הלקוחות, הספקים, הנושים ועל הקהילה וזאת מעבר להתייחסות צרה של חובות כלפי בעלי המניות.העבודה תבחן את התהליכים הנ"ל בקוקה-קולה תוך יישום תיאוריות מתאימות שנלמדו במהלך הקורס וכן כלים נוספים מעולם האחריות התאגידית כפי שמפורט ברשימה הביבליוגרפית. בהמשך העבודה ייבחן נושא הקוד האתי שמטרתו ניסוח, גיבוש והטמעת הערכים החשובים לארגון ויצירת סביבה ארגונית המעודדת דרך התנהגות מתאימה העונה על צרכיו המשתנים. לקוקה-קולה ישראל אין קוד אתי מוצהר ומפורסם, לכן בפרק הקוד האתי, הוצגו הנימוקים האמורים לשכנע את מנהלי הארגון לפתח קוד אתי רשמי. הוצגה תכולה אפשרית של הקוד והנושאים להיכלל בו בניהם: דוגמאות לדרכי התנהגות נאותות ושאינן נאותות, דיון במערכות תומכות הקוד והצהרה לאחריות אישית של כל פרט ופרט עליו חל הקוד.בסוף הפרק הוצגו מספר הצעות ודרכים לתקשורו, הטמעתו ויישומו של הקוד האתי.ללא ספק, התייחסות חברת קוקה-קולה לאחריותה המוסרית והאתית תתמוך ביצירת יתרונות תחרותיים בשנים הקרובות ותחזק את מעמדה כחברה מובילה בשוק המשקאות בארץ.
תוכן העניינים
     תקציר     מבוא
הצגת הארגון בעלי העניין של החברה    האחריות התאגידית והמוסרית בארגון דיון מעמיק באחת הדילמות-העסקת עובדים בשעות נוספות חריגות ניתוח ביקורתי של ההחלטה לפי מודל קבלת ההחלטות של Cavangh BENCHMARKING       הקוד האתי מדוע על הארגון לאמץ קוד אתי תכולת הקוד האתי הדרכים לתקשורו הטמעתו ויישומו של הקוד האתי    ביבליוגרפיה