גלובליזציה ואמריקניזציה והשפעתה על החברה הישראלית – עבודה סמינריונית

סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2010
מספר מילים 7452

תקציר העבודה

                                                             גלובליזציה ואמריקניזציה והשפעתה על החברה הישראלית – עבודה סמינריונית תוכן העניינים
מבוא                                                                                                                 עמ'
3 פרק 1 – גלובליזציה ואמריקניזציה והשפעתה על החברה הישראלית                     עמ'
4 פרק 2 – כוחה של התקשורת כבונה דימויים                                                        עמ'
6             2.1
גישות ביקורתיות                                                                             עמ'
6             2.2
התקשורת כמעצבת דעת קהל                                                                        עמ'
8             2.3
התקשורת כבונה דימויים וכמציגת תמונת עולם אידיאולוגית               עמ' 12
פרק 3 – הפרסומות                                                                                            עמ'
1 8
            3.1
ז'אנר הפרסומות                                                                              עמ'
1 8
            3.2
האידיאולוגיה שמאחורי הפרסומות                                                   עמ'
1 9
            3.3
מטרת הפרסומות                                                                              עמ'
2 1
            3.4
השפעת האמריקניזציה בפרסום                                                         עמ'
2 2
פרק 4 – מתודולוגיה ושיטת המחקר                                                                    עמ'
2 5
            4.1
שאלת המחקר                                                                                  עמ'
2 5
            4.2
שיטת המחקר                                                                                  עמ'
2 5
            4.3
שדה המחקר                                                                                                עמ'
2 5
פרק 5 – הצגת הממצאים                                                                                   עמ'
2 6
פרק 6 – דיון ומסקנות                                                                                        עמ'
2 8
פרק 7 – ביבליוגרפיה                                                                                         עמ'
3 1
מבוא
            "פעם אחת ישבו רבי יהודה ורבי יוסי ורבי שמעון (בר-יוחאי) וישב אצלם יהודה בן גרים. פתח רבי יהודה ואמר: כמה נאים מעשיהן של אומה זו (הרומאים): תיקנו שווקים, תיקנו גשרים, תיקנו מרחצאות. רבי יוסי שתק. נענה רבי שמעון בר-יוחאי ואמר: כל מה שתיקנו לא תיקנו אלא לצורך עצמן: תיקנו שווקים – להושיב בהן זונות, מרחצאות – לעדן בהן עצמן, גשרים – ליטול מהם מכס" (תלמוד בבלי, מסכת שבת, לג, ע"ב)             מעשייה זו אומנם התרחשה לפני אלפי שנים, אך חשוב להביט בהן דרך נקודות המבט של אותם חכמים: האחד ראה בהשפעה האימפריאליסטית-הרומית דאז דרך לשיפור חייהם של האוכלוסייה הענייה שישבה בארץ-ישראל, השני נמנע בדעותיו, ואילו השלישי יצא נחרצות כנגד שיפור חיים זה, שכן הוא ראה בהם דרך להשחתת הבריות.
            דומה כי האמריקניזציה ואיתה הגלובליזציה, שהשפיעה רבות על מדינות העולם המערבי גרמו לכך, שהיום לא ניתן לעבור לסדר היום ללא שימוש אינטנסיבי במוצרי הצריכה, הכלכלה והפוליטיקה, הנובעים ממערכת זו. כפי שנצביע בעבודה זו, נוכל לראות בנקל כי תופעת השימוש במוצרי תרבות אמריקניים בחיי היום יום הוא דבר טריוויאלי ונדוש, עד כדי אין בלתו. תהליך אמריקניזציה זה, שהחל בשנות השמונים ונמשך עד היום מהווה תיגר לתרבות ולזהות הישראלית, אך לדעת חוקרים, שיוצגו בעבודה זו, נוכל לראות כי השפעת האמריקניזציה אכן חדרה לתרבות הישראלית, אך קיבלה גוון אחר, אשר אפשר לומר כי התערבב עם המקומיות של ארצנו.
            מטרת עבודה זו אפוא להציג תיאוריה אודות השפעת האמריקניזציה על הפרסומות, המתפרסמות בערוצים המסחריים של הטלוויזיה הישראלית. לפיכך, הפרק הראשון יגדיר את המונחים גלובליזציה ואמריקניזציה, וכן תוצג סקירה אקדמית אודות השפעתם על החברה הישראלית.
הפרק השני יעסוק בתקשורת כבונה דימויים וכמעצבת דעת קהל. הפרק השלישי יעסוק בז'אנר הפרסומות, מטרתם ותפקידם בתקשורת.             החלק האמפירי בעבודה יעסוק בניתוח פרסומות הקיימים בערוצים המסחריים בטלוויזיה, תוך בחינתם לעומת התיאוריות שיוצגו בעבודה זו.