עבודת גמר התנהגות ארגונית

סוג העבודה
מקצוע
שנת הגשה 2010
מספר מילים 2681

תקציר העבודה

התנהגות ארגונית מרצה:                                                                                                          
1 .
משרד הפרסום שלמור אבנון עמיחי Young & Rubicam הארגון שנבחר הינו משרד הפרסום שלמור אבנון עמיחי Young & Rubicam (Y&R). משרד הפרסום הוקם בשנת 1989 על ידי רמי שלמור ושלומי אבנון. כעבור ארבע שנים הצטרף למשרד גדעון עמיחי, שנחשב לאחד מאנשי הקריאייטיב הבולטים בארץ. משרד הפרסום ממוקם כיום במקום השלישי מתוך
5 משרדי הפרסום הגדולים בישראל וכולל כ-120 עובדים (דירוג משרדי הפרסום נעשה על פי נתונים שמפרסמת חברת "יפעת").
המשרד ידוע כאחד מהמשרדים בעלי הקריאייטיב הפורה והחדשני ביותר, והוא אף זכה 6 פעמים בתחרות הפרסום השנתית של האיגוד הישראלי לפרסום. המתחרים העיקריים של החברה הינם משרדי הפרסום מקאן, באומן בר ריבנאי, אדלר חומסקי וורשבסקי וראובני פרידן (כולם נכללים, כמו שלמור אבנון עמיחי, ב"חמישייה הפותחת" של משרדי הפרסום בארץ).
לחברה מספר חברות בנות: חברת יונייטד מדיה המתמחה בתכנון ורכישת מדיה, חברת מיישב הפקות העוסקת בהפקות דפוס וקדם דפוס, וחברת Y&R interactive 2.1 המתמחה בפרסום אינטראקטיבי. במסגרת עבודה זו לא נתייחס לחברות אלו. בין לקוחות המשרד ניתן למצוא את אורנג', HOT, גלובס, דפי זהב, שפ"מ, קבוצת ידיעות, ניופאן (טושיבה, גרונדיג ועוד), KLM, שטראוס עלית, היינץ, ישראכרט, סיטי בנק, שסטוביץ (קולגייט-פלמוליב), רבלון, ביטוח ישיר, אופטיקנה, כלמוביל (מרצדס ויונדאי), אמריקן אקספרס ועוד. בנוסף, החברה עובדת בהתנדבות עבור מספר רב של עמותות וגופים התנדבותיים (פרו בונו), בהם אקי"ם, יד שרה, המועצה לילד החוסה, מתן, בית נעם ועוד, ואף קיבלה את אות גלובס על פועלה בתחום זה.
ענף הפרסום הינו ענף ותיק, רווי ותחרותי מאד. עם השנים התפתח הענף, הן מבחינת נפח הפרסום והן מבחינת סך מכירות. פתיחת הטלוויזיה המסחרית (ערוץ 2) בשנת 1992, העניקה לענף כוח אדיר ודחיפה משמעותית. מדובר בענף דינאמי המושפע משינויים תכופים בסביבתו מבחינת טעמי הלקוחות, טרנדים צרכניים ושיווקיים ועוד.