תקשורת בין אישית עבודת גמר

סוג העבודה
מקצוע
שנת הגשה 2010
מספר מילים 2961

תקציר העבודה

רקע
לאחר עיון במשלים רבים, ומחשבות על ספרים שקראתי וסרטים בהם צפיתי, בחרתי לנתח סיפור "בנימה אישית" וזאת משום קרבתי הסנטימנטאלית אליו.
"גיבור" הסיפור הוא עמית, בן זוגי במשך שבע השנים האחרונות, וסטודנט מצטיין שנה שלישית למשפטים במכללה.
הנורמה שהשתרשה בעולם המשפט מראה כי התמחות במשרד מסחרי וגדול בת"א היא חלומו של כל סטודנט, עוד ידוע כי בעולם המשפט הביקוש גובר על ההיצע, וכפועל יוצא מכך ברור כי קשה למצוא התמחות במשרדים מהסוג הנ"ל, העניין מקבל משנה תוקף בעבור תלמידי מכללה.
דרישת לשכת עורכי הדין היא לשנת התמחות, אולם הפרקטיקה מראה כי אותם משרדים מסחריים גדולים עוסקים בקשת רחבה של תחומים, ולכן הדרישה של אותם בעלי משרדים הינה לתקופת התמחות נוספת אותה עושים לפני ההתמחות, "טרום התמחות", וזאת למרות שתקופה זאת אינה מחויבת על פי חוק.
אותו סטודנט הרוצה להתקבל למשרד מסוג זה צריך "לשלם את המחיר".
בכדי להשלים את הרקע העובדתי אוסיף כי בשלושת השנים שקדמו עבד עמית כס.מנהל תחנת דלק ורקם יחסי חברות מאוד קרובים עם מעסיקיו, להם התחייב התחיבות בלתי פורמאלית כי ימשיך לעבוד עד לסיום שנת הלמודים השלישית, קרי הקיץ הנוכחי.
לאחר משלוח פקסים רבים "וכיתות רגליים" רב בין משרדי עו"ד הנחשקים באזור ת"א, זומן עמית לראיון במשרד מסחרי גדול הנמצא במתחם הבורסה ברמת-גן. המשרד כולל שלושה שותפים (בעלי המשרד והמנהלים המקצועיים) כאשר נוהל הקבלה לעבודה מורכב מראיון אישי אצל שניים מהשותפים.
עמית הגיע לראיון לאחר הכנות רבות, הראיון היה מוצלח שכן השיחה קלחה ועמית ידע לגבור על האתגרים המקצועיים שהוצבו בפניו בהצלחה יתרה, אולם שנשאל מתי יוכל להתחיל לעבוד וענה שרק בקיץ, השיב לו המראיין כי אין הדבר אפשרי, שכן הנוהל באותו משרד הוא שיש חובה לשנה שלמה של טרום התמחות, ואם יחל לעבוד בקיץ אזי יעשה רק חצי שנה של טרום התמחות, ועניין זה אינו מספק מבחינת ההכשרה המקצועית בראיית המשרד. שנשאל מדוע לא יוכל להתחיל ולעבוד לאלתר השיב שיש לו התחייבויות קודמות למקום עבודתו ו"התחייבויות יש לקיים", בתגובה לכך הסביר לו המראיין בסבר פנים כועס כי עתידו של עמית הוא במשרד עורכי הדין ולא בתחנת הדלק, אולם עמית דבק בעמדתו והדגיש שהוא מתכוון למלא את התחייבויותיו הקודמת "גם אם העניין אומר כי הוא יצטרך לשלם מחיר מסוים".
המראיין לא ראה את העניין בעין יפה שכן בראייתו מבחינת עמית חשובה "העבודה הזמנית" ולא משרדו הנחשק, ולסיכום אמר כי אין הדבר אפשרי מבחינתו למרות שהוא רואה בעמית אדם המתאים בכישוריו למשרד.
בסיומה של שיחה …