אומנות הרנסנס באיטליה

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 13
מקצוע
קורס
שנת הגשה 2005
מספר מילים 1671

תקציר העבודה

מטלת מנחה 13
תשובה 1
השוואה בין שתי היצירות אוטה, אבן 1
5 0-55
ויצירתו של מיכאלאנג'לו, לאה ("החיים האקטיביים"), 1545, שיש, רומא, כנסיית סן פייטרו אין וינקולי.
על פי וזארי ברעיון "הפסל המושלם":
א.  הפסל מקרין את ההבעה המבוקשת כבר ממבט ראשון.
בפסל אוטה ניתן לזהות מבט מיסתורי, אולי מעין צניעות שנובעת מאופייה של הדמות. העיניים מבטאות מעין עצב. ביצירתו של מיכאלאנג'לו הדמות מציגה מעין עצבות, וכאילו כניעה והשלמה עם המצב הקיים שאינו מוצא חן בעינה.
ב.  כל אבריה של הדמות יהיו תואמים, על הדמות להיות בעלת פרופורציות טובות.
ביצירתו של מיכאלאנג'לו אין התאמה בין האברים, רגליה של הדמות נראות מאוד שמנות בעוד שראשה נראה כראש של דמות רזה. כל גופה נראה כמגושם גדול ממדים בעוד שראשה נראה עדין וקטן, ואף אינו ומתאר ראש של דמות גדולת ממדים. ביצירת אוטה, היחס בין גודל הגוף לממדי הראש נראה תואם מבחינת נפחיות, יש תחושה שהגוף נראה כרזה והראש מתאים לו, אך הגוף נראה קצת ארוך וגבוה ביחס לפנים (אין לי ידע היכן ממוקם הפסל, אך יכול להיות שמיקומו בחלק גבוה של מבנה הקתדרלה ולכן היה צורך להראות את גוף הפסל בצורה ארוכה יותר). ג.  הרבידות שעוטפות את הגוף לא יראו רזות או דקות וגם לא מגושמות או מסורבלות. צריך להרגיש דרך הבד את העירום של הגוף מתחת.
ביצירתו של מיכאלאנג'לו רבידות …
***ללא מקורות