התעללות פיסית והתפתחותו של הילד

תקציר העבודה

מבוא                   אלימות במשפחה היא הבעיה בה' הידיעה, עימה מתמודדת החברה בת ימינו.
התנהגויות שהיו מקובלות בעבר כאלימות ונדחו על ידי החברה הפכו במשך הזמן להתנהגויות נורמטיביות הזוכות לתגובות סלחניות, סלחנות זו חדרה גם לבתי הספר בהם אנו עדים לגידול דרמטי בפשע האלים. התוקפנות העסיקה את האדם מדורי דורות והפכה לנושא מרכזי שהחברה חייבת לטפל בו. התוקפנות העסיקה את האדם מדורי דורות והפכה לנושא מרכזי שהחברה חייבת לטפל בו.
       מסיבה זו ומסיבות נוספות אחרות תופעת האלימות בחברה בכלל וכלפי ילדים בפרט, מחייבת תשומת לב, ערנות והתייחסות מרבית שוטפת מצד אנשי חינוך כמו מצד גורמי רווחה אחרים, גורמי חוק, וגורמים המופקדים על הסדר הציבורי למציאת גישות, שיטות וכלי התערבות טיפוליים טובים ויעילים למשפחה.        בעבודה זו נעסוק בהתעללות פיסית בילדים מצד ההורים ונראה את השפעותיה על התפתחות הילדים , כאשר אנחנו מתייחסים לילדים מהגילאים הכי קטנים תינוקות ופעוטות ועד לילדים היותר גדולים שנמצאים כבר בגיל הבגרות שלהם     (0-18). כמו כן נציג גם את הטענה של שימוש באלימות ובהתעללות ככלי חינוכי בו משתמש ההורה על פי דבריו כביכול על מנת לחנך ועל מנת לגרום להתפתחות תקינה של הילד במילים אחרות נדבר על כך שדבר שמראש כביכול נועד לטוב מביא לנזק הרסני ביותר. מטרתנו בעבודה היא להראות את השפעת התעללות הפיסית על הילדים שסופגים אותה ולראות איך היא מתבטאת בתחומים שונים אצל ילדים אלו. הצגת העבודה תהיה באמצעות סקירה תיאורטית ותכלול מאמרים מתוך אתרים רלוונטיים וגם מאמרים מכתבי עת, במהלך 10 השנים האחרונות
1 999-2009.        במהלך העבודה נתייחס למס' היבטים כגון:
       היבט משפטי-בו נדבר על כל מיני חוקים וצווים הרלוונטיים לנושא, זכויות הילד, וכדו'         היבט מוסרי- מבחינה מוסרית האם זה נכון להשתמש בענישה ובהתעללות מהסוג הזה ככלי של ההורים שכביכול משמש לחינוך (או כך לפחות הם טוענים…)        היבט רפואי- בהיבט זה יצוין בין היתר ההשפעות הבלתי נמנעות של אלימות זו. תוכן עניינים
מבוא …3
הגדרות 4
התעללות ומאפייניה –..5
הגורמים להתעללות מצד ההורים -.6-7
השפעות –..8-9
דרכים של הילדים להתמודדות -.10-11
זיהוי ודיווח על מיקרים -.12
היבט מוסרי …13-14
היבט משפטי -.15
היבט רפואי -…16
מניעה ודברים שיש לעשות בנדון –17
סיכום .18
ביבליוגרפיה ..19-20