תקשורת טכנולוגיה חברה ותרבות-פתרון

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 14
מקצוע
קורס
מילות מפתח
שנת הגשה 2007
מספר מילים 1069

תקציר העבודה

פתרון ממ"ן 14- תקשורת: טכנולוגיה,חברה ותרבות:

1 .א. שלילת עוצמה- תהליך שבו אנשים מאבדים את האפשרות לשלוט בהחלטות חשובות בחייהם ואת היכולת            להגדיר באופן עצמאי את זהותם. יש הטוענים כי עקרונות הארגון החדשים של הסביבה התקשורתית מעודדים           תהליכי שלילת עוצמה. הגישה החינוכית אומרת שיש לחנך את הקהל ,במיוחד את הילדים והנוער "לאוריינות          תקשורתית"(הבנה מלאה של מקומה של התקשורת בעיצוב המציאות,הבנה כיצד פועלת התקשורת). חינוך          תקשורת מגיל צעיר ,ייצור קהל מבין יותר , תמים פחות, דורש יותר, פחות נתון למניפולציה של תאגידי                              תקשורת, יודע להבחין בין זבל לאיכות,מתנשא בתהליך הפקה ומבין את אילוצי התקשורת.
       ושלילת עוצמת חינוכית (הפרת מאזן תקשורת בחינוך)- יש השתלטות רבה על תחום החינוך. לא מאפשרים         לילדים ונוער להעצים את עצמם בתחום החינוכי (יותר מידי תקשורת המונים לעומת בית הספר –אובדן הילדות).
        בהתייחס לקטע ניתן לראות :
         שלילת העוצמה מתבטאת בכך שהאינטרנט הוא אמצעי נגיש וזמין בהרבה מדינות שבהן הטכנולוגיה מפותחת           מה שגורם למדינות רבות להיות מושפעות ממה שמועבר שם ומכאן זה מאבד את השליטה והעצמאיות של           מדינה מסוימת על אזרחיה שכן הם כמו ילדים קטנים נחשפים לאינטרנט ושואבים משם מידע שיתכן שהוא          שגויי אך הוא עדיין משפיע על חיינו.באינטרנט קיימות הרבה מניפולציות שמהוות איום על מדינות רבות          ובהתייחס למצב הביטחוני  הרגיש במדינתנו זה גם עלול להפחיד ולגרום לפעולה שאולי יתכן שהיה בכדי איום           ולא נכון לביצוע.
        ישראל היא עוד מדינה שנמצאת במצב בו הטכנולוגיה מתקדמת מה שמהווה איום על בטחון המדינה ובכלל )           עסקים תלויים באינטרנט, הכפר הגלובלי מספק לטרוריסטים מגוון רחב של …
**ללא מקורות