תקשורת ודעת קהל -פתרון

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 13
מקצוע
קורס
מילות מפתח ,
שנת הגשה 2007
מספר מילים 1588

תקציר העבודה

פתרון ממ"ן 13-תקשורת ודעת קהל
1 .א.   ארבע  המערכות העיקריות אשר לוקחות חלק בתהליכים של דעת קהל:
          א.      ציבור- מערכת החזקת הדעות ,סוגים שונים של קהל או מגזרים בציבור. דרך אמצעי התקשורת היא המעוררת והמפעילה את הקהל כדי שזה ישפיע על מקבלי ההחלטות. הרבה פעמים תהליך כזה מתחיל דווקא מהקהל, אבל באופן רשמי יותר, הנציגים הם אלה שפונים לתקשורת באופן גלויי או סמוי וזאת כדי להפנות את תשומת לב הציבור לסוגיות מסוימות. הדפוס הזה הוא תהליך חשוב בדמוקרטיה ומצד שני נותן פתח לפוליטיקאים לעשות מניפולציות ,לקדם נושאים שחשובים רק להם.
ב.      אמצעי התקשורת-אמצעי השידור האלקטרוני או העיתונים(תק' המונים, תק' בינאישית)-אמצעי התקשורת בהמשך לאסכולה של קביעת סדר יום, ניתן לראות שאמצעי התק' יוצרים תהליך של דעת קהל ע"י העלאת נושא מסוים לסדר היום וכתוצאה מכך אמצעי תקשורת נוספים מתחילים לעסוק בסוגיה, מתפתח שיח בינאישי סביב הסוגיה, והממסד ומקבלי החלטות מרגישים צורך ומחויבות להגיב. מצב שבו תהליך דעת הקהל מתחיל בתקשורת ממשיך לקהל ומגיע למקבלי החלטות. ככל שאמצעי התקשורת ישתפו פעולה ביניהם, הסיכוי להשפיע על דעת הקהל גדל.
ג.        נציגים- מערכת הייצוג. מפלגות או ארגונים,נבחרי –
**ללא מקורות