שילוב ילד בעל הפרעות קשב וריכוז במסגרת לימוד רגילה.

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח
שנת הגשה 2010
מספר מילים 8526
מספר מקורות 26

תקציר העבודה

. תקציר במחקר הנוכחי ציינתי את שילוב ילדים עם ADHD וסוגיית הסתגלותם החברתית בבית הספר, לאחר חקיקת חוק חינוך מיוחד במערכת החינוך הרגילה, השפיעה מאוד על שיטות החינוך במערכת החינוכית בארץ. כי מצב החדש אילץ מורים רבים להצטרף להשתלמויות בחינוך המיוחד על מנת להתאים את שיטת ההוראה שלו לאוכלוסיית התלמידים בכיתה מאחר ומדובר ב- 3%-5% בכל כיתה תלמידים נחשבים כדיסליטקים.
מצב זה עורר פולמוס בקרב המורים, כי המורים נחלקו בדעותיהם אודות שילוב הילדים, ישנם מורים שתמכו בשילוב ילדים עם מוגבלויות וישנם מורים שהתנגדו לזה. וכמובן עמדותיהם של המורים השפיעה רבות על ילדים עם מוגבלויות. אם זה באופן חיובי או באפון שלילי. רוב המחקרים ציינו כי ילדים עם ADHD מרגישים דחייה חברתית  מבני גילם ואפילו נראים כי הם אגרסיביים.
בפרק סקירת ספרות ציינתי את המחקרים שעסקו בתחום אשר רוב המחקרים ציינו שהילדים עם ADHD הם ילדים אגרסיביים בטבעם ואפילו בני גילם דוחים אותם, ואפילו יש חילוק דעות בין החוקרים כלפי עמודותיהם משילוב ילדים שסובלים מדיסלקציה כל שהיא כי זה מחייב אותם ללמוד השתלמויות על מנת להתאים את עצמן לאוכלוסייתה התלמידים החדשה בכיתה למרות שבעבר לא הצטרכו לזה כי הילדים עם מוגבלויות נשארו במסגרות אחרות ממערכת החינוך הרגילה.
וכ- 70% מהמרים ציינו שהם נתקלים בבעיות שונות ואין להם הכשרה בשילוב ילדים חריגים. ואפילו לשילוב יש השלכות על התלמידים עצמן כי בני גילם דוחים אותם ואל רוצים לשחק איתם ולא לקיים קשרי חבורות בחיי היום יום, שזה עתידו פוגע בדימוי העצמי של הם ואפילו מבחינת הסתגלותם בבית ספר ומבחינה חברתית .
במחקר הנוכחי, הינו מחקר איתנגרפי אשר השתמשתי שני כלים שהם תצפית וראיון, על מנת לבנות תמונה משקופת ולעשות אינטגרציה בין מה שהם אומרים לבין בחומר הספרותי, וכמובן נעשו שתי תצפיות ושלושה ראיונות אחד עם הילד עצמו, אחד עם ההורים , ואחד עם מורה מבית הספר. המחקר נעשה ברובה בשטח בית הספר בכפר בגליל העליון, בית הספר הוא ממלכתי, בניין רב קומתי, שיש בו חצר אחד, וכניסה אחת שהיא משמת השער של בית הספר ומוקף בגדר מבטון לאורך כל בית הספר.
הממצאים של המחקר מצביעים שיש תיאום בין החומר הספרותי לבין החומר שנאסף משדה המחקר, והמחקר מחזק את טיעוניהם של החוקרים האחרים כי ילדים עם ADHD נוטים להרגשות של דחייה מבני גילם, וגם נחשבים כילדים אגרסיביים בעיני האחרים למרות שהם חושבים כפופולאריים ואינם מנסים לעשות בעיות עם האחרים. במחקר זה, השתמשת בחומר אקדמי שנכתב על ידי חוקרים במקצוע של ילדים דיסלקטים וגם ילדים עם ADHD .