מניעת אלימות בבתי חולים

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח
שנת הגשה 2010
מספר מילים 4817
מספר מקורות 7

תקציר העבודה

שם הקורס: מניעת פשיעה שנה: תש"ע סמסטר א'                         עבודת הגשה נושא:מניעת פשיעה בבתי חולים נושא החקר: כיצד ניתן למנוע אלימות בבתי חולים שם המגיש: תואר: B.A לימודים כליים במדעי הרוח והחברה תאריך הגשה:
הקדמה נושא האלימות הוא בעל היקפים ומתפרס על תחומים רבים,האלימות בימנו נמצאת כמעט בכל מקום: בבית, בשכונה, בבתי הספר, במועדונים וכמעט בכל מקום ציבורי ועל כן יש למגר אותה ולהפחית את הקיפה .
הנושא שבחרתי לעסוק בו הוא מניעת אלימות בבתי חולים, אני עובד בתור סוהר אשר מלווה אסירים לבתי חולים ומידי פעם יוצא לי להיתקל באלימות פיזית ואלימות מילולית של אזרחים כלפי כל הצוות הרפואי והביטחוני אשר עובד שם ומשרת את הציבור על כל תחומי הרפואה והאבטחה באותו בית חולים.
מתוצאות העבר ועד היום אנו רואים כי תופעת האלימות רק מתרחבת וגדלה במשך השנים ובמקום לנסות להוריד את מגמת האלימות הדבר אף מחריף וגדל עד מאוד והדבר מתבטא בכך שכמעט ולא קיים עובד מהמגזר הרפואי והביטחוני של בית החולים שלא ניתקל באלימות לכל סוגיה.בעבודתי אני רוצה להגיע לידיעת גודל התופעה וחקירתה. ברצוני להודות לספרית מכללת ספיר ולעובדים בה אשר הפנו אותי לחומר הרצוי.
תוכן עניינים
ראשי פרקים הקדמה ..
עמ'          2
תוכן עניינים —
עמ'            3
מבוא -.עמ'           4
הגדרה ..
.עמ'           5
הסברים פסיכולוגיים לאלימות ..עמ'         6-7
האלימות בבתי חולים עמ'       8-12
נתוני אלימות לשנים 2008 ו על פי דוחות משרד הבריאות2009 -…עמ'      13-18         פתרונות אפשריים לאלימות -עמ'      19-20 סיכום ..עמ'           21
ביבליוגרפיה -…עמ'            22
נספח …עמ'           23
       מבוא
הנושא בו עוסקת עבודתי, כיצד מונעים אלימות בבתי חולים , ניבחר ממספר סיבות, המרכזית שבהן היא כמובן לכך שרמת האלימות בבתי החולים הינה תופעה חמורה ובעלת היקפיים נרחבים שגודלה אינה מודעת לכלל האזרחים .מתוך תחומי העבודה שלי בשרות בתי הסוהר כסוהר, ביניהם גם עיסוק כסוהר בצוות ליווי אסירים לבתי חולים, נתקלתי לא פעם באלימות פיזית ואלימות מילולית אשר לא הייתה ידועה לי מבעבר. כתוצאה מכך, נבע בי הרצון לחקור, ללמוד ואף ליישם מחקר בנושא הקיף האלימות בבתי חולים וכיצד אפשר למנוע אותה. העובדה כי לא ידעתי , בתחילה , כיצד להוציא לפועל דבר שכזה, היא זו שהיוותה את האתגר והמריצה אותי להשגת ביצועו . סיבה נוספת ליצירת העבודה היא חוסר יכולת מציאת פיתרון אפקטיבי כללי למיגור תופעת האלימות בבתי חולים ויישומה עד היום. לכן הנני רוצה להביא למודעות כללית לנושא האלימות ולפיתרונות אפשריים בעתיד.