סקירת ספרות רכש באינטרנט

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח
שנת הגשה 2007
מספר מילים 3763
מספר מקורות 8

תקציר העבודה

נושא עמוד מבוא
נקודות ייחודיות לרכש באינטרנט מאפייני לקוח מאפייני ביקוש השלכות של אפיוני ביקוש ולקוחות אסטרטגיה ברכש באינטרנט שיגור מיידי וזריז שרשרת אספקה טבע הביקוש לוגיסטיקה של היפוך דיוק השפעת רכש באינטרנט על תמחור השפעת רכש באינטרנט על תהליכים עסקיים השפעת רכש באינטרנט על יעילות השפעת רכש באינטרנט על ניהול חברה השפעת רכש באינטרנט על היתרון התחרותי אתגרים ברכש באינטרנט יתרונות רכש באינטרנט בעיות אפשריות ברכש באינטרנט הסקת מסקנות לאחר הנהגת רכש באינטרנט ביבליוגרפיה רכש באינטרנט: סקירת ספרות מבוא
הצמיחה האדירה של האינטרנט ושל יישומי תכנה מבוססי רשת הביא חברות לאימוץ גובר של  כלי מסחר אלקטרוניים בכדי להגיע ליתר יעילות בייצור ובשיווק של מוצרים ושירותים. מסחר אלקטרוני הוגדר כ"…
יותר מאשר קניה ומכירה של סחורות בצורה אלקטרונית; כדבר הכרוך בשימוש בתקשורות טכנולוגית הרשת לצורך השתתפות במגוון רחב של פעילויות על גבי שרשרת האספקה,בתוך ומחוץ לארגון" (Applegate et al., 1996, p. 32).
 מגוון מוצרי ושירותי העסקים המופצים באמצעות רשת האינטרנט נע מציוד משרדי, מוצרי תעשייה כבדה ומחשבים ועד לשירותים . יישומים מבוססי אינטרנט כגון  CommerceOne או VerticalNet ,נותנים לקניינים בתעשייה את האמצעים למצוא את דרך הרכישה היעילה ביותר בשווקים אלקטרוניים, ועל ידי חסכון העלויות ניתן פוטנציאלית להקטין את המחיר לצרכן. למעשה , כדברי  Jones, 1995 ; Hoffman et al.,1995, ישנן קטגוריות מסוימות כגון שירותי מידע ומוצרים דיגיטאליים, בהן הספקים יכולים לצמצם את עלות המימון של ההפצה עד לאפס. Talai Osmonbekov, Daniel C. Bello, David I. Gilliland  מציינים כי Kalakota and Whinston (1997,) ,מגדירים את המסחר האלקטרוני כ:" שימוש ברשתות מחשב לצורך איתור מידע תומך בהחלטות ארגוניות. מתודולוגיה מודרנית המטפלת בצרכי צמצום העלויות של הארגון, הסוחרים והצרכנים ,תוך שיפור איכות הסחורות והשירותים והגברת יעילות האספקה." הגדרה רחבה זו מכסה תחום רחב של מצבים עסקיים . היות ולפי Webster and Wind, 1972, p. 12 , המטרה העיקרית של קניינים ומוכרנים תעשייתיים היא להחליף סחורות ושירותים בהתבסס על :" שיקולי תקציב , עלות ורווח", אנו יכולים להגדיר מסחר אלקטרוני כ:" שימוש ברשתות ממוחשבות ובתכנה בכדי להעצים את היבטי התקשורת וההעברות של החלפת סחורות ושירותים ביתר יעילות ."רכש באינטרנט שינה באופן ניכר את ניהול שרשרת האספקה.חברות גדולות כקטנות, שחקנים מתחילים וכאלו המבוססים היטיב בשטח, קניינים וספקים –כולם משתמשים בו. האינטרנט הקל על שיתוף מידע לאורך שרשרת האספקה החל מהספקים ועד ללקוחות הקצה.