תנאים אקולוגים וגורמים כלכליים

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח
שנת הגשה 2009
מספר מילים 2775
מספר מקורות 1

תקציר העבודה

 הקורס :  מבוא לקרימינולוגיה השכונה ומקום המגורים:
אקולוגיה היא השפעת יחסי הגומלין בין האורגניזם לסביבתו.בסוציאולוגיה זהו פיזור תופעות חברתיות בשטחים גיאוגרפיים.פשיעה ועבריינות יתרכזו דווקא באזורים ובמקומות מסוימים משתי סיבות:
 1)  נראה  שיש קשר בין פשיעה לבין מצב כלכלי ומעמד חברתי.קיימת עובדה שאזורים ומקומות שונים מאופיינים ברמה כלכלית וחברתית שונה והמסכנה היא שריכוז הפשיעה במקומות נתונים ומיעוטה באחרים.
2)  כדי להשיג מצרך או שירות בניגוד לחוק כמו חשיש,שירותה של זונה צריך לבוא במגע עם אנשים המספקים מצרכים ושירותים אלה במקום עיסוקם.כאשר מעשה מסוים נאסר על ידי החוק,מאמצים אותו המתפרנסים מעבירות על החוק .אנשים אלה מתרכזים לרוב באזורים נחלשים ברמת החיים ובתנאי הדיור,באזורים צפופי אוכלוסין  שהגישה אליהם אינה נוחה מבחינת פיזית,ומבחינת עוינות האוכלוסייה לממונים על שמירת החוק.
קרימינולוג בשם אשפנבורג במאה ה-20  מצא שעבירות נגד גוף רבות יותר במזרח פרוסיה ובבוואריה מאשר בשאר חלקי גרמניה.שיעור הגניבות נמצא גדול בגבול רוסיה ואילו עבירות נגד הסדר הציבורי נמצאו שכיחות במיוחד בערי התעשייה ובנמלים.לחלוקה לאזורים של סוגי העבירות יש לפעמים סיבות ברורות: למשל ,בתי בושת נפוצים,ההברחות מתרחשות ליד חופים או גבולות יבשתיים.אך קיימות תופעות שקשה יותר להסבירן כמו: ההבדלים בין שיעורי הרצח בין אזורים חקלאים לבין אזורים עירוניים.
מחקרים רבים מצאו קשר ברור בין מידת העיור של מקום (ישוב) לבין שיעורי העבריינות בו.נראה שהעבריינות באזורים כפריים פחות עקבית ומאורגנת ,ונוטה להיות מאופיינת על ידי עבירות כנגד גופו של אדם ועבירות אחרות המבוצעות ללא הכנה וללא מיומנות מקצועית.
הקרימינולוגיים שאו ומאקיי אשר פעלו בשיקאגו, הם פיתחו את תיאוריות המעגלים הקונצנטריים.
שאו ומיאקיי בדקו את כתובת מקום המגורים של כל אחד מהצעירים שנשפטו בפני בית משפט לנוער בשיקאגו וסימנו על מפת העיר את הכתובת והגיעו למסקנות:
1)       האזורים בעלי השיעור …
**העבודה ללא מקורות