שיווק

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח
שנת הגשה 2009
מספר מילים 1642
מספר מקורות 1

תקציר העבודה

יסודות השיווק שנה א', סמסטר א', תש"ע תרגיל מס' 2
שאלה 1:
א.        -BCGהינה שיטה שבודקת את המוצר שלי מתוך מגוון המוצרים שלי בשוק, שיטת הערכת המוצר בתוך חברה אשר נמדדת בשני ערכים:
צמיחת השוק וחוזק המוצר בשוק. כאשר נמדדים שני הערכים האלו ניתן לקבל ארבע אפשרויות שונות:
שוק צומח, נתח שוק נמוך הוא ילד בעייתי- מצב שבו השוק נמצא במצב עליה ואני מחזיק נתח שוק קטן מהשוק, המנהלים צריכים להחליט האם להפיל את המוצר שברשותי או להמשיך ולהזין אותו ולנסות להגדיל את נתח השוק שלי.
שוק אינו צומח ונתח שוק נמוך הוא כלב שוטה- מצב שבו הגידול הוא פחות מ 10% בשנה ולי יש נתח שוק נמוך. סביר להניח שהמצב לא טוב מכיוון שהמוצר שלי לא ישרוד והוא אינו רווחי. שוק אינו צומח ונתח שוק גדול הוא פרה חולבת- מצב שבו הגידול הוא פחות מ 10% בשנה ולי יש נתח שוק גדול. המצב טוב מאד מכיוון שיש לי רווח טוב ואני מחזיק נתח שוק גבוה.בנוסף אין לי מתחרים רבים ולכן המוצר מכניס כסף טוב במינימום מאמץ. שוק צומח נתח שוק גדול הוא מטאור- אם נתח השוק שלי גדול והמוצר במגמת צמיחה אני כוכב, יש לשמור על המוצר ולהמשיך לבסס את מעמדו, להגדיל את הפרסום ולדאוג כי אף אחד לא ינגוס באחוזים של החברה.
מיקום חמש …
**העבודה ללא מקורות ** לא כולל את שאלות התרגיל