מבחן בית: מדיניות ציבורית

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
קורס
מילות מפתח ,
שנת הגשה 2005
מספר מילים 1614

תקציר העבודה

החוג למינהל מדיניות ציבורית מבחן בית: מדיניות ציבורית פברואר2005
שאלה מס' 1
"יישום מדיניות הוא עקב אכילס של המדיניות" נכון, יישום מדיניות הוא עקב אכילס של המדיניות", בתשובתי בחרתי לענות על השאלה, בהקשר ליישום חוק החינוך המיוחד בחברה הערבית במדינה.
ראשית אני אדבר על החינוך המיוחד בחברה הערבית במדינה.
יישום חוק החינוך המיוחד בחברה הערבית החל בסביבות שנת 1975, זאת אומרת, לאחר כ-20 שנה מהחינוך בחברה היהודית. הדוחות והמחקרים השונים מצביעים על כך שישנם פערים נכרים בין החינוך המיוחד בחינוך הערבי לבין החינוך המיוחד בחינוך היהודי.
בדו"ח מבקרת המדינה(1992),נכתב, " במערכת החינוך המיוחד שבמגזר הערבי החלה התקדמות בשנים האחרונות, אך זו עדיין מערכת מצומצמת, שאינה מספקת את מלוא הצרכים של האוכלוסייה. במגזר הבדווי אין מוסדות לחינוך מיוחד, ואלה חסרים גם בחט"ב של המגזר הערבי. כמו כן מסגרות החינוך המיוחד בבתי הספר הרגילים של המגזר הערבי הן מצומצמות ובלתי מסופקות".
ישנם מספר ארגוניים שמטפלים בילד בעל הצרכים המיוחדים, כגון, משרד הרווחה, משרד הבריאות, ארגונים שונים( ניצ"ן, אלו"ט, אקי"ם ). הארגונים שנזכרו כמעט ולא פעילים בחינוך המיוחד בחברה הערבית. יש מספר קטן של ארגונים פרטיים בחברה הערבית, ארגונים אלו, לרוב נוסדו על ידי הורים לילדים בעלי צרכים מיוחדים.
בעיות מרכזיות בחינוך המיוחד בחינוך הערבי:
במחקריו של חאיק,(1996) והמחקר …
**העבודה ללא מקורות