קבלת החלטות ואינטואיציה

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2008
מספר מילים 7207
מספר מקורות 30

תקציר העבודה

קבלת החלטות סמינריון בקורס: קבלת החלטות  תוכן מבוא
3
מסגרת תיאורטית יזמות עסקית 5
אינטואיציה בתהליכי קבלת החלטות 7
אינטואיציה בתחום היזמות העסקית   
1 0 מגדר ואינטואיציה
1 2
מגדר ויזמות  
1 3
שיטה מאפייני המדגם
1 6
כלי המחקר     
2 0 הליך המחקר
2 2
ממצאים
2 3
דיון
2 8
מגבלות המחקר והצעות למחקר עתידי
3 1
ביבליוגרפיה
3 3
בעבודה זו אעמוד על הקשר שבין סגנון קבלת החלטות אינטואיטיבי לנטייה ליזמות וחשיבותו של המגדר בקשר זה.  בפרט, אשים דגש על סגנון קבלת ההחלטות של נשים ומקומן בתחום היזמות. המודל אותו אציג בעבודה זו מציע קשר בין הסגנון הקוגנטיבי בתהליך קבלת ההחלטות לנטייה ליזמות וכן את חשיבות המגדר כמשתנה מתערב בקשר זה (ראה שרטוט 1). המודל מניח כי אנשים המאופיינים על ידי סגנון קבלת החלטות אינטואיטיבי העושים שימוש באינטואיציה בתהליך קבלת החלטות יהיו בעלי נטייה לעסוק ביזמות. בנוסף מניח המודל כי נשים תהינה איטואיטיביות יותר בסגנון קבלת ההחלטות שלהן, ולפיכך תהינה גם יותר יזמיות. בתחילה אציג רקע ספרותי ומסגרת תיאורתית בתחום היזמות בכלל ויזמות של נשים בפרט. לאחר מכן, אבחן את המסגרת הקונספטואלית הקיימת בספרות עבור המושג אינטואיציה כסגנון קוגניטיבי בתהליכי קבלת החלטות בקרב יזמים ואמקד את הסקירה באבחנה שבין הסגנונות הקוגניטיביים המאפיינים גברים ונשים. מטרת המחקר הנוכחי להצביע על הקשר בין סגנון קבלת החלטות אינטואיטיבי והנטייה ליזמות, ואת הקשרים בין כל אחד מהמשתנים הללו עם המגדר. לבסוף אציע כי המשתנה מגדר הינו משתנה מתערב בקשר האמור וכי הן הסגנון הקוגניטיבי והן המגדר עשויים לנבא בצורה הטובה ביותר את הנטייה ליזמות, דבר אשר יכול להרחיב את ההבנה בנוגע לחשיבות האינטואיציה בתחום היזמות, ובפרט של נשים אשר פוטנציאל ההצלחה שלהן בתחום היזמות אינו נופל משל עמיתיהם הגברים.