יסודות ניהול השיווק

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח ,
שנת הגשה 2010
מספר מילים 2006

תקציר העבודה

בית הספר למנהל עסקים לתואר מוסמך במנהל עסקים  יסודות ניהול השיווק- מטלה 1
שאלה 1
בניתוח הסביבה השיווקית הרחוקה, נתייחס לסביבה הפוליטית, הכלכלית, החברתית והטכנולוגית (ניתוח PEST). בסביבה הפוליטית ניתן לראות כי אין בישראל, למיטב ידיעתנו הגבלים עסקיים הנוגעים לסוג זה של התעשייה (תעשיית הביגוד). מכיוון שמכירות החברה אינן מהוות להערכתנו מעל ל-50% ממכירות האופנה למידות גדולות לנשים בישראל, סוגיית המונופול אינה רלוונטית.    הנקודה אשר לדעתנו בעלת השפעתה רבה על הסביבה הפוליטית היא סחר החוץ. ישראל הינה מדינה דמוקרטית ולה הסכמי סחר עם מדינות שונות בעולם, בין היתר גם בתחום הביגוד ולהערכתנו המדינה אינה מטילה מס גבוה על יבוא חומרי גלם ממדינו כגון סין, הודו ומדינות נוספות במזרח הרחוק (ובתמורה לכך מדינות הנקשרות בהסכמים אלו נוהגות להוריד היטלים על יבוא מישראל).
נציין נקודה נוספת שאינה בעלת השפעה רבה (אם בכלל) – היציבות השלטונית. אף על פי שמתקיימות בחירות לעיתים תכופות במדינתנו, לא ניתן לומר כי יש שינוי מהותי בגישת מפלגות שונות מהקשת הפוליטית, הנמצאות בשלטון לגבי המדיניות הכלכלית בכלל ובפרט לסחר החוץ.
כאשר נבחן את סביבה הכלכלית, נתייחס למצב התעסוקה בשוק, אינפלציה, רמת חיים וזמינות אשראי. בשל הגלובליזציה והאפשרות להעסיק עובדי / גורמי ייצור במחירים נמוכים בארצות המזרח הרחוק ומדינות נוספות. חברות אופנה ישראליות  רבות העבירו משיקולים כלכליים את פסי הייצור למדינות אלה כדי להוריד עלויות ובכך להתחרות בחברות אחרות ולשמור על מחיר סופי תחרותי לצרכן. מגמה זו משפיעה על …
***ללא מקורות