עבודה עיונית בנושא תיאטרון הבובות ככלי לביטוי רגשות וחיזוק דימוי עצמי בקרב ילדים

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2010
מספר מילים 4250
מספר מקורות 17

תקציר העבודה

 עבודה עיונית בנושא  תיאטרון הבובות ככלי לביטוי רגשות וחיזוק דימוי עצמי בקרב ילדים עבודה מסכמת במסגרת הקורס מיומנויות אקדמיות החוג לחינוך  אוגוסט 2010 תוכן עניינים
תקציר. 2
1 . מבוא. 3
2 . סקירת ספרות. 4
2 .1 תרפיה באמנות. 4
2 .1.1 תיאטרון הבובות כתחום של תרפיה באמנות. 4
2 .2 אופן השימוש בתיאטרון הבובות. 5
2 .2.1 תיאטרון הבובות כמפתח כישורים.. 6
2 .3 ביטוי רגשות. 6
2 .4 דימוי עצמי 8
3 .דיון 9
4 . ביבליוגרפיה. 12
5. נספח. 13
תקציר תרפיה באומנויות הינו תחום נרחב המורכב מתחומי אמנות שונים דרכם ניתן לגשר בין עולמו הפנימי לעולמו החיצוני של האדם ובכך להביא לידי טיפול בבעיה קיימת. תיאטרון הבובות לוקח חלק בתוך תחום התרפיה באמנות ועבודה זו דנה ובוחנת באיזה אופן כלי זה מוביל לביטוי רגשות ומחזק דימוי עצמי בקרב ילדים. ישנן גישות הגורסות כי תיאטרון הבובות משלב בתוכו אמנות רב תחומית ומתוקף כך מפתח כישורים רחבים ושונים אצל הצופים והמשחקים בו. גישות נוספות מאמינות כי ניתן להפיק תועלת רבה מעצם האינטראקציה של הפרט עם הבובות. בנוסף, יש המאמינים כי הבובה משמשת כמנגנון תמיכה והגנה בעזרתו מצליח הילד להתמודד עם תכנים שונים בחייו. ידע קודם בתחום אינו נחוץ וזהו אחד מיתרונותיו הבולטים של תיאטרון הבובות, כך כל אחד יכול לקחת בו חלק ולהשיג מטרות שונות כגון פיתוח דמיון, תקשורת בין אישית, העשרת התחום השפתי, הלימודי, המוטורי והחברתי. לפי התיאוריות השונות ניתן להסיק כי תיאטרון הבובות מועיל ככלי דרכו ניתן לבטא רגשות. דרכו ניתן להפיג מתחים רגשיים, להזדהות עם דמויות ולהביא תכנים מתוך עולמו הפנימי של הילד עד לכדי פתירת קונפליקטים. כמו כן, הדעות השונות מוכיחות כי צפייה בתיאטרון הבובות ומשחק בו מועיל לחיזוק דימויו העצמי של הילד. ניתן ליצור סיטואציות המקנות לילד חוויות הצלחה, סיפוק והעצמת דימוי עצמי חיובי. לאור הדברים שמוצגים במהלך עבודה זו, התיאוריה המקורית מקבלת אישוש ממקורות קודמים.