אמצעי תקשורת המונים

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 12
מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2010
מספר מילים 976
מספר מקורות 1

תקציר העבודה

מטלת מנחה 12

1 . עיתון "ידיעות אחרונות" עיתון ישראלי רחב תפוצה. מאז שנות ה- 70 הוא הנפוץ ביותר בישראל. נחשב לא רק לעיתון רב תפוצה בישראל, אלא ליומון המשפיע ביותר על סדר היום של התקשורת הישראלית. העיתון מעוצב בפורמט טבלואיד, עם תמונות צבע רבות וכותרות גדולות, המאפיין את ז'אנר העיתונות הפופולארית בעולם. כדי למשוך קהל קוראים גדול, הוא מאופיין בסגנון כתיבה קליל ותמציתי בעברית מדוברת, מציג מגוון דעות מכל רחבי הקשת הפוליטית ועוסק במגוון נושאים, מפוליטיקה וכלכלה ועד בידור ורכילות.
בעלות: פרטית, נוסד בשנת 1939
על ידי נחום קומרוב ונרכש זמן קצר לאחר מכן על ידי יהודה מוזס. כיום העיתון מנוהל ע"י ארנון מוזס.
קהל יעד: בתחילת דרכו, סקרי חשיפה הצביעו, שקוראי "ידיעות אחרונות" משתייכים למעמד הבינוני או הבינוני-הנמוך, שיש להם השכלה עממית-תיכונית, ושבולט בקרבם שיעור גבוה יחסית של בני עדות המזרח. התבססותו של העיתון בקרב הקוראים הללו נבעה מהיותו עיתון עממי, בעל סגנון קליל, המשובץ במידע תמציתי וכתוב במשלבים לשוניים לא גבוהים. בשנות השמונים נהפך העיתון לנפוץ ביותר במדינה, וסקרי חשיפה הראו, שכשני שלישים מכלל קוראי העיתונים בעברית קוראים אותו. למעשה, העיתון חדר לכל שכבות החברה. תכנים: לעיתון מוספים יומיים: חדשות, 24 שעות,כלכלה,ספורט. מוספים שבועיים: רק בריאות, מסלול, ממון, זמנים מודרניים, פיוז. … ***ללא מקורות