העבודה תעסוק בכתבי היד המאוירים תחת שלטון האילח'אנים-כביטוי לתרבות הקוסמופוליטית של האימפריה המונגולית

תקציר העבודה

תוכן עניינים:

1 .מבוא- עמוד 2

2 .נושאים ומטרות של כתבי היד המאוירים- ע"מ 3-5

3 .הטכניקות השונות לציור כתבי יד ומקורותיהן- ע"מ 6-10
4 . מוטיבים ותימות באיורי כתבי היד- ע"מ 11-13
5.סיכום- ע"מ 14-15

6 . ביבליוגרפיה- עמוד 16
אומנות המיניאטורה התפתחה גם הודות להשפעת-גומלין אמנותית וחילפי ידע בטכניקות,בין אומנים איראנים ,סיניים ואחרים אשר היו ערים ופוריים במיוחד ומגוון הכתבים שנבחרו לאיור היו רחבים בהרבה מאלה של הציור המוסלמי המוקדם ביותר דבר שללא ספק תרם לפיתוח אומנות המיניאטורה.האומנות האיראנית דמתה לציורים בסגנון המונגולי על ידי מאפיינים שונים שבניהם ניתן למנות דקויות,קומפוזיציות קישוטיות,וקווים קצרים עדינים.תמונת הנוף ותיאורי בני אדם שבמיניאטורות אלה מצטיינות בחיות רבה ובייחוד בצבעים נקיים ורבי גוונים,אשר נתנו לציורים מימד של חיות ויופי ובכך העלו את מעמדם של הציירים האיראנים למעמד גבוה ומכובד יותר מקודמיהם.ומראשוני האמנים באירופה באותם ימים.
עבודה זו תבחן את כתבי היד המאוירים מהתקופה האילח'אנית בניסיון להציגם כביטוי לתרבות הקוסמופוליטית של המונגולים.לשם כך יבחנו כתבי היד שנבחרו לציור מבחינת נושאיהם,הטכניקות והמוטיבים השונים שבהם השתמשו,ועד כמה אלו מהווים שינוי לעומת התקופה שקדמה למונגולים וכן עד כמה הם מבטאים השפעות של העולם הפתוח תחת המונגולים-בפרט ממזרח אסיה אך גם מביזנץ.