ניתוח סיפור חיים של יזם עסקי ומנהל

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , , ,
שנת הגשה 2008
מספר מילים 4533

תקציר העבודה

בעבודה זו ננתח את סיפור חייו של י', בן
4 0, יזם ומנכ"ל בעלים של חברה לפיתוח, שיווק והדרכה של תוכנות מחשב לעיוורים ולכבדי ראייה. התוכנה שפיתח מקריאה דפי אינטרנט ומסמכים במחשב, באופן המאפשר לאנשים עם עיוורון לקרוא ולגלוש באינטרנט. י' הוא עיוור בעצמו, לאחר שבגיל שנתיים חלה בגידול סרטני בעיניו. המחקר הינו איכותני ומבוסס על ראיון עומק פתוח עם י' ולאחר שניתחנו את הממצאים באמצעות חילוץ תמות. התמה המנחה והמרכזית שעלתה מן הראיון היא נורמאליות והשתלבות בחברת האנשים הרואים ה"רגילים". תמה זו התגלתה כנרטיב מרכזי החוזר לאורך כל סיפור החיים. תמות נוספות היוצאות ממנה הן כוחות פנימיים (חוללות עצמית), מלחמה בממסד, נתינה לאחרים, יזמות וחדשנות. הפרק התיאורטי יסקור את המושגים העיקריים שעלו מתוך הממצאים כפי שהם מופיעים בספרות המחקרית. פרק המתודולוגיה יתאר את שיטת המחקר, איסוף הנתונים ואופן ניתוח הממצאים.
בפרק הממצאים נציג את ניתוח התמות שלעיל והפרשנות שלנו בהקשר תיאורטי ובפרק הדיון נערוך אינטגרציה בין הממצאים לבין התמות בהקשרים תיאורטיים והיסטוריים רחבים יותר.
מטרתנו בעבודה זו היא לערוך היכרות עם העומק הרבגוני של סיפור החיים של י' ולהביא למודעות את מהות מרכיבי החוויה שלו מהזוית האותנטית של עולם סיפורי החיים כאדם עם עיוורון וכיזם.