נושא: קורס תקשורת המונים 10408 סתיו 2011 א'

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 13
מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2011
מספר מילים 1088

תקציר העבודה

נושא: ממ"ן 13 קורס תקשורת המונים  10408 סתיו 2011 א' א. “מנהיג דעה" מוגדר על ידי החוקרים כאדם שהסובבים אותו פונים אליו במטרה לקבל מידע והכוונה. לא מדובר באדם שממוקם גבוה יותר בהיררכיה לעומת אחרים אלא כאדם הנתפס כמוביל בתחום מסוים בלבד ברמת הידע שלו בנושא לאור החשפותו למקורות המידע באמצעי התקשורת השונים. מנהיגי דעה נוטים להתעניין בתחום ואו נושא מסוים או בסוגיה ציבורית ואף מתבטאים באופן ברור ומפורט בסוגיה. מנהיגי הדעה חשופים יותר לאמצעי התקשורת שמשמשים להם כמקורות מידע. הם מעבירים את המידע המתקבל למי שמתעניין.
זהו התפקיד אותו מנהיגי הדעה ממלאים בדגם הזרימה הדו שלבית של התקשורת – המידע זורם מהתקשורת לציבור בשני שלבים, כאשר מנהיגי הדעה מתפקדים כגורם מתווך בין המדיה למגזרים פעילים פחות באוכלוסייה.
לא מעט מהמתבגרים המופיעים בכתבה שמופיעה בדה מארקר לא יכולים להחשב כמנהיגי דעה לאור העובדה הפשוטה שהם המדיה :
הנגישות של האוכלוסייה למנהיגי הדעה שלהם הנה כאל חברים באותה קהילה – החשיפה לאותם בני נוער נעשית באמצעות פייסבוק ולא ברמה האישית וכן, התקשורת בין הצדדים הנה חד צדדית. כלומר, מי שנחשף למידע אותו המתבגר כותב בפייסבוק או בבלוג בתפוז וכדומה, כפי שמוצג במקרה של עמרי חיון המתיימר להיות מומחה לבידור או עמית דרוקר – בלוגרית …