מטלה במודול מבוא לניהול ותפעול

תקציר העבודה

מטלה במודול מבוא לניהול ותפעול An Introduction to Operations Management 0823
תקציר מנהלים בכל ארגון, על יחידותיו השונות מתרחשים תהליכים הממירים תשומות לתפוקות. כושרו של ארגון נמדד ביכולתו לבצע באופן אפקטיבי את התהליכים החיוניים ולשפרם בהתמדה.ליישום מטרה זו על הארגון להשתמש במיטב הגישות והטכנולוגיות החדישות.תהליך ניהול התפעול עוסק בתכנון תהליכים שבאמצעותם מבצעת היחידה הארגונית את המטלות שלשמן היא קיימת.
תוכן עניינים
נושא:                                                                                                                     עמוד:
Ÿמבוא       4
Ÿפרק 1-שרשרת האספקה .     5-7
Ÿפרק
2 -ייצור/רכש –.    8-9
Ÿפרק
3 -ספקים     9-10 Ÿפרק 4-מערכת לניהול איכות -…    10-13
Ÿסיכום –…    14
Ÿביבליוגרפיה …     15  מבוא
"Operation managers are decision takers.
The need for decisions implies the exist-ence of problems. Operation managers must offs or infrequent others are refurrent-deal with a host of problems. Some are on".
(Wild ,R. 2002).
לאחר כמה אסונות לגבי שגיאות בתחזיות,שגיאות שהשאירו מחשבים אישיים על מדפי החנויות והשאירו סוחרים ללא המודלים הפופולאריים,חברות IBM, HP ו-Compaq  עברו כולם לערוצי הרכבה.
מנהל שרשרת ההספקה של חברת HP אומר כי "כל המטרה היא לעבוד עם השותפים שלנו בשרשרת האספקה,ע"מ להפחית עודפים בשרשרת האספקה,כיוון שהעודפים הללו לא מביאים כל ערך ללקוחות שלנו".
קצב השינוי בשרשרת האספקה הולך וגובר.הצעד הבא הוא לעקוף את היצרן,ולייצר במהלך שרשרת האספקה רבים מהרכיבים שהיו נרכשים באופן מסורתי ישירות מהחברות עבור ייצור המחשב האישי.
העבודה נכתבה במסגרת קורס מבוא לניהול התפעול ועוסקת בתיאור התהליכים התפעוליים בחברות IBM, HP ו-Compaq  . בעבודה זו:אציג את החשיבות האסטרטגית של שרשרת האספקה,בנוסף אציג את הגורמים המשפיעים על החלטת יצור/רכש.כמו כן אציע שיקולים ליצירת תחרות,הרבה או מעט ובחירת ספקים.ולבסוף אציע לארגון את השלבים למערכת בקרת איכות שתציג את אופן שימור האיכות בארגון ע"פ שיטת ניהול האיכות הכוללת T.Q.M שפותחה ע"י אדוארד דמינג.
הצגת שרשרת ההספקה "The efficient and effective flow of physical items, in the form of materials from suppliers, through the production chain, of the customer, in the form of a finished product".(Greasley ,A.
1999) שרשרת האספקה היא הדרך היעילה והאפקטיבית לטיפול בפריטים פיזיים, החל מקבלת חומרים מהספק,דרך שרשרת הייצור-וללקוח, ועד למוצר המוגמר.
בכל ארגון ישנה שרשרת הספקה כזו או אחרת, לרוב היא תתחיל במוצר הסופי אשר מקבל הלקוח לידיו וכלה בחומרי הגלם אותם יספקו  הספקים השונים של הארגון, המוצר הסופי יכול להיות שירות או מוצר מוחשי והוא עובר בדרכו ללקוח "תחנות" שונות ומגוונות אשר חלקם יהיו באתר הארגון עצמו וחלקם יעברו עיבוד מסויים אצל הספקים השונים.
בהצגת שרשרת האספקה ננסה לתאר את כל התחנות הנ"ל וכיצד הם שייכות לתהליך עצמו, חברות IBM, HP וחברת Compaqכמו כל ארגון יצרני דומה תשתמש בכל התחנות הרלוונטיות לה שזה מתחיל באספקת מחשבים אישיים ללקוח הקצה וכלה בהזמנת חומרי גלם מכמה ספקים שונים.