רשת האופנה פוקס כאוקיינוס כחול

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2009
מספר מילים 10799
מספר מקורות 15

תקציר העבודה

עבודה זו עוסקת ביישום אסטרטגיית האוקיינוס הכחול, תוך התמקדות בשאלה: האם באמצעות אימוץ מספר עקרונות פשוטים, חברה יכולה ליצור לעצמה אוקיינוס כחול ? העבודה בוחנת את המקרה של חברת פוקס-ויזל בע"מ, תוך התמקדות בפעולות ובאי פעולות שהחברה נקטה מיום בו החלה לפעול. המקרה ייבחן בהתבסס על העקרונות ומסגרת העבודה שהוצגו על ידי פרופ' קים ופרופ' מאובורן, בעזרתם אני אנסה לאפיין את המקרה של חברת פוקס כמקרה של יצירת אוקיינוס כחול. העבודה תבחן האם החברה, באמצעות הפעולות שנקטה והעקרונות שיישמה, הצליחה ליצור נישת שוק חדשה, האם יצרה ביקושים חדשים, והחשוב מכל האם היא הצליחה ליצור חדשנות ערך, עבור הלקוח ועבור הפירמה. מבנה העבודה כדלקמן:
 החלק הבא כולל היבטים תיאורטיים, בו אני מסביר את התנאים אשר הביאו להתפתחותה של אסטרטגיית האוקיינוס הכחול וחשיבותה. החלק השלישי כולל פירוט על אסטרטגיית האוקיינוס הכחול, את העקרונות ואת מסגרת העבודה שהיא מציעה. החלק הרביעי כולל סקירה של מבחני מקרה שבוצעו בעבר על יישום אסטרטגיית האוקיינוס הכחול. החלק החמישי מציג את שאלת המחקר, השערות המחקר ואת המתודולוגיה. החלק השישי מציג את בחינת המקרה של חברת פוקס וכולל ממצאים. בחלק השביעי מובא סיכום העבודה ומסקנות