האם ישנם הבדלים מגדריים בין ייצוגי נשים וגברים במשחקי מחשב באתרי אינטרנט ישראליים?

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2010
מספר מילים 7775
מספר מקורות 24

תקציר העבודה

תוכן העניינים
מבוא …
ע' 2
רקע
תיאורטי -..ע'
4 האינטרנט, הטכנולוגיה וההשפעות החברתיות משחק,משחקי מחשב ומשחקי רשת הגבר,האישה והתהום המגדרית שביניהם משחקי רשת ופערים מגדרים מתודולוגיה –ע'
1 5
שיטת הניתוח השערת מחקר ממצאים וניתוח …ע'
1 7
משחקים מתוך YNET משחקים מתוך WALLA סיכום ומסקנות …ע'
2 5
ביבליוגרפיה -..ע'
2 8
נספחים –…ע'  31
מבוא
הטכנולוגיה האנושית מהווה עבור בני האדם את האמצעי להתקדמות אבוציונית ולשינויים חברתיים.זאת היות והטכנולוגיה משנה את סדרי העולם ומחלקת מחדש את המשאבים החברתיים בצורה כזו שאוכלוסיות מסוימות לא תלויות יותר במקודי כוח ישנים.
רשת האינטרנט פרצה בשנות התשעים ויצרה שינוי חברתי עצם במישורים רבים, כאשר אחד המישורים הללו הינו המישור הסוציולוגי.אחד האספקטים של השינוי במישור זה הינו דרך המשחק של בני האדם, אשר עברה לספירה הטכנולוגית ובעיקר לרשת האינטרנט, המשחק, שהצריך בעיקר אינטראקציה פיזית,עבר כעת שינוי ושוחק בעיקר באמצעות תיווך של אמצעים טכנולוגיים, כאשר רשת האינטרנט מהווה בעצמה מקור למשחקים רבים דרך אתרים ופורטלים שונים. ביקורות רבות נמתחו על צורת המשחק החדשה ונסבו בעיקר על הדרה חברתית ויצירת אגרסיות,כמו גם על ייצוגים סטריאוטיפיים של נשים.יחד עם זאת יש לציין כי נמצא גם שמשחקי הווידיאו על גבי רשת האינטרנט מסייעים ליצירת חברויות חדשות ומקרבות בין בני אדם.
משחקי הווידיאו החדשים ששוחקו על גבי הרשת הפכו פופולאריים יותר ויותר שכן הם הציגו מימד ריאליסטי של המציאות ואפשרו אתגר של ממש למשחקים בהם . אך, עם שעתוק המציאות שועתקו אל תוך המבנה של משחקי המחשב גם שלל אלמנטים חברתיים שליליים ביניהם היחס המפלה לנשים והייצוג הסטריאוטיפי שלהן .ייצוג מסוג זה טוענת דה בובאר הינו תולדה ש קיפוח בן אלפי שנים של הנשים על ידי הגברים.
קיפוח זה שועתק אל אמצעי התקשורת והציג את יחסי המינים בצורה מפלה בה האישה הינה משנית לגבר.יחד עם זאת הוצגה האישה גם בצורה סטריאוטיפית מינית כדמות "קישוטית" וככזו המשויכת אל המרחב הביתי.
התבססות משחקי המחשב על אלמנטים המציאותיים כאמור, הביאה את היחס הנשי המפלה גם אליהם.
האם גם בישראל ניתן למצוא פערים מגדריים באופן ייצוגה של האישה במשחקי מחשב אל מול הגבר, וכן מהו מקומה של הטכנולוגיה הדטרמיניסטיות של רשת האינטרנט בממצאי? השאלה דרכה אבצע את חקרי הינה : האם ישנם הבדלים מגדריים בין ייצוגי נשים וגברים במשחקי מחשב באתרי אינטרנט  ישראליים?