פרו-סמינריון- במסגרת הקורס אתיקה ומוזיאון

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח
שנת הגשה 2010
מספר מילים 7929
מספר מקורות 14

תקציר העבודה

תקציר בעבודה זו אעסוק בשאלה; אלו תפיסות קיימות בדבר הצגתם ושימורם של יצירות אמנות שנגזלו מיהודים על ידי הנאצים, במלחמת העולם השנייה במוזיאונים ותערוכות. כאשר רוב היצירות הגזולות טרם הושבו לבעליהם המקוריים. אדון בבעיות האתיות שמעלה נושא השבתן של היצירות הגזולות לבעליהם המקוריים, הצגתם של אותם יצירות גזולות, במוזיאונים והתערוכות השונות ואי השבתם לבעליהם המקוריים. במהלך העבודה, אסביר מהו מוזיאון ומה נדרש ממנו על מנת לפעול ואציג את תפקידו בחברה, חוקי האתיקה המנחים אותו ושמירתם. אדון בנושא יצירות האמנות שנגזלו בידי הנאצים, בתקופת השואה והשינויים שנושא זה עורר בעולם האמנות כולו. בנוסף אדבר על התביעות הרבות כלפי המוזיאונים, הנוגעות בדבר השבת היצירות הגזולות לבעליהן המקוריים והמחלוקות הקיימים בנושא.
ביה"ס לתקשורת יצירה וביקורת פרו-סמינריון התפיסות האתיות השונות כלפי הצגתם ושימורם של יצירות גזולות במוזיאונים בין אתיקה למוזיאון העבודה מוגשת במסגרת הקורס: אתיקה ומוזיאון סמסטר ב', תש"ע
8 בספטמבר, 2010 תוכן עניינים מבוא ..
3 – 4
פרק-
1 – מוזיאונים -..
4 – 6
1 .1-  מוזיאונים ומטרתם -.
4 – 5
1 .2-  אתיקה במוזיאונים -.
5 – 6
פרק-
2 – יצירות אמנות של יהודים שנגזלו על ידי הנאצים במלחמת העולם השנייה –…
6 – 9
2 .1- השבת היצירות הגזולות לבעליהם החוקיים .. 6 – 8
2 .2- תביעות ודרישה ליצירות שנגזלו –
8 – 9
פרק-3
– שאלות אתיות
9 – 13
3 .1- השבת יצירות גזולות לבעליהם המקוריים או שמא להשאירן במוזיאונים בו הם נמצאים –…
9 – 10
3 .2- מה צריך לעשות מבחינה אתית ומוסרית עם יצירות גזולות אשר החזרתן לא נתבעה על ידי בעליהם –.
10 – 11
3 .3- האם "לרוקן" את המוזיאונים ברחבי העולם מקדשת את המטרה להשבת יצירות גזולות לבעליהם המקוריים -…
11 – 13
סיכום –..
14 – 15
ביבליוגרפיה ..16
– 17
נספחים –18
– 21
נספח מספר
1 –
18
נספח מספר
2 -19
נספח מספר
3 -20 נספח מספר
4 –
21