אנרגיה סולארית

תקציר העבודה

תוכן עניינים
פרק 1
·       מבוא –…
3-10 o       מהי בעצם אנרגיה/טכנולוגית פוטו-וולטאית והחלקים החשובים ביותר במערכת פוטו-וולטאית o       אנרגיה סולארית בישראל ·       הצורך/הבעיה/ההזדמנות .  11
פרק 2
·       דגימה תכנון המחקר ואופן איסוף הנתונים– 12
פרק 3
·       ממצאי הסקר / דיווח התוצאות -…
13-22
·       מבחני רגרסיה 23  ·       מבחני CROSSTAB -.24
·       מבחני פירסון (בדיקת קשר) –…
5 ·       מסקנות ממצאים מרכזיים 26-27
·       המלצות –28
נספחים ·       שאלון —
30-33
·       ביבליוגרפיה ..34
פרק
1 מבוא
אנרגיה סולארית,שמקורה בקרינת השמש, היא מקור של אנרגיה חלופית ומתחדשת. מתקני אנרגיה סולארית ממירים את הקרינה האלקטרומגנטית שמגיעה מהשמש לאנרגיה תרמית או לחשמל. עקב ההספק הגבוה של קרינת השמש על פני כדור הארץ יש לשיטה זו פוטנציאל להפוך למרכיב משמעותי בשוק האנרגיה העולמי.
את האנרגיה הסולארית ניתן לנצל ישירות, או לאגור באמצעים פוטוכימיים בחומרים שונים, ולהפיק את האנרגיה מאוחר יותר במידת הצורך. באופן עקיף, אנרגיית השמש אחראית למגוון תהליכים שמביאים ליצירת מקורות אנרגיה שונים שנמצאים כיום בשימוש, כמו אנרגיית רוח, אנרגיה הידרואלקטרית ועוד. באופן דומה, אור השמש אפשר את חייהם של יצורים קדומים, שבמשך הזמן הפכו לנפט. דלק מאובנים זה משמש כיום את האנושות כמקור אנרגיה עיקרי.
מתקן עקיבה   השימושים באנרגיה שמקורה בשמש הם מגוונים. ניתן להשתמש באנרגיה זו באופן ישיר למטרות חימום, אידוי ויבוש ולמשל בישול בעזרת תנור שמש באופן דומה, דודי שמש משמשים לחימום מים לצריכה ביתית. ריכוז קרינת השמש באמצעות מראות או עדשות מאפשר לעתים לנצל אותה טוב יותר, במיוחד לצרכים שבהם נדרשת טמפרטורה גבוהה. הגדלת הנצילות מתאפשרת גם באמצעות מתקני עקיבה*, שעוקבים אחר תנועת השמש בשמים בשעות היום. היתרונות בשימוש באנרגיית שמש (אנרגיה סולארית):
·        "הדלק" בחינם.
·        אין חלקים נעים, היכולים להתפרק או להישבר.
·        תחזוקה מינימאלית דרושה להפעלת המערכת.
·        מערכת מודולארית היכולה להיות מותקנת במהירות בכל מקום.
·        אין רעש, אין פליטת חלקיקים מזהמים ואין זיהום גזים לסביבה.
השימוש המקובל ביותר לאנרגיה סולארית המוכר לכולם הוא  דודי שמש שהם כבר שנים חלק מהנוף בארץ,  אז למה לוקח כל כך הרבה זמן להפוך את הטכנולוגיה הכול כך "פשוטה" הזו לייצור אנרגיה מתחדשת ובכך לעזור לכל העולם בשיפור איכות הסביבה ?!?! למסבירים הרבים בתחום ומחוצה לו יש בעיקר תירוצים…
*** העבודה בפונט 14, ללא אזכורי מקורות בגוף הטקסט