התייחסות החברה למגדר בשנות ה-30 בארה"ב על פי המחזה "שעת הילדים" מאת ליליאן הלמן.

מקצוע
מילות מפתח , , , , , , ,
שנת הגשה 2011
מספר מילים 4207
מספר מקורות 12

תקציר העבודה

החוג לאמנות התיאטרון סמינר בנושא  התייחסות החברה למגדר בשנות ה-30 בארה"ב על פי המחזה "שעת הילדים" מאת ליליאן הלמן. מגישה:
XXX                                                   המגמה לעיצוב שנה שניה לתואר שני                                                                                         20.8.05
תוכן העניינים
מבוא   –
2 פרק א' – ליליאן הלמן ומחזותיה- רקע       –
3 פרק ב' –שעת הילדים –משמעויות מגדריות במחזה  — 5
פרק ג' – השימוש בסטראוטיפ להעברת המסר של המחזה           – 7
פרק ד' – המגדר במחזה – האם הנושא או שמא כלי להעברת מסר אחר?          – 9
סיכום –
1 0 ביבליוגרפיה   —
1 1
נספחים           —
1 2
מטרתה של עבודה זו היא להביא לתודעתנו את התייחסות החברה למגדר בארה"ב של שנות ה-30, כפי שבאה לידי ביטוי דרך המחזה שעת הילדים מאת ליליאן הלמן וגירסותיו הקולנועיות. למראית עין, הנושא המגדרי הינו הנושא המרכזי והחדשני במחזה. אך עם הקריאה בחומרים נוכחתי לדעת כי לטענתה של המחזאית ליליאן הלמן, אין הוא הנושא העיקרי של המחזה. את המסר ה"אמיתי" של המחזה לטענתה, מצאתי בראיונות עמה ואתייחס אל גירסתה זו במהלך העבודה.
בעבודה אתייחס גם לגירסה הקולנועית הראשונה של המחזה, These Three, בה הושמט לחלוטין כל הנושא המגדרי על ידי הלמן עצמה, שכתבה את התסריט. עובדה זו מעניינת לכשעצמה ועדיין לא החלטתי האם היא מחזקת את טענתה של הלמן אודות הנושא המרכזי של המחזה, או שמא היא נובעת משמרנות תקופתית וממה שאנו קוראים לו בימינו "תרבות הרייטינג"… כפי שכבר ציינתי, בעבודה זו אעסוק בגירסותיו השונים של המחזה ובתרומתם להבנת הנושא המגדרי באותה התקופה, דרך דיון מקיף סביב משמעות השימוש בסטראוטיפים החברתיים שנוצרים, באופן בלתי נמנע, במחזה וסביב הנושאים הנלווים לו.
לא קל היה להימנע מכניסה לדיון בסטראוטיפ ובמשמעותו במחזה. השתדלתי לא לגלוש למעוזות הפסיכלוגיה יתר על המידה, אם כי נעזרתי בה.