עבודת סמינריון בנושא הפרעות אישיות ואישיות אנטי סוציאלית

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2011
מספר מילים 7930
מספר מקורות 8

תקציר העבודה

                        הפקולטה למדעי החברה                     החוג המשולב למדעי החברה (מסלול רנטגן)           סמינריון עיוני בנושא: הפרעות אישיות ואישיות אנטי סוציאלית                                     מס' הקורס :  94-410-01
                                   תוכן עניינים:
      מבוא —
3
      אישיות אנטי-חברתית -.5
     היבט היסטורי -…19
     סקירה סיפרותית …
5      סיכום –.38
ביבליוגרפיה 40                                               מבוא: במסגרת עבודת הסמינריון בחרתי לעסוק בנושא שאותי אישית מעניין מאוד , הפרעות אישיות ואישיות אנטי סוציאלית.
המונח אישיות מתייחס למאפיינים הפסיכולוגיים וההתנהגותיים היחסית יציבים של הפרט. הצורה בה האדם מסתכל על העולם ומתחבר אליו אישיות נשארת יציבה פחות או יותר בסיטואציות שונות. חוקרי אישיות ישתמשו במילים כמו :משתף פעולה, אופטימי, מוחצן ודומיננטי על מנת לתאר אדם. אספקטים שונים אלו נקראים תכונות אישיותיות(personality traits). נוהגים לשפוט אנשים פעמים רבות על פי האישיות שלהם.  הפרעות האישיות הן בעיקרן הפרעות של תכונות : הן מתמשכות, הן דרכים לא מסתגלות של תפיסה, קשר קל וחשיבה על העולם ועצמך. שתיים מההתנהגויות הלא מסתגלות הן מניפולטיביות וחוסר אמינות. בעיות שיכולות להוביל לבעיות עם החוק. כשמכירים את  האדם מתחילים לראות אמינות כ "מחוץ לדמות שלו" (out of character"").
במסגרת הסמינריון אדון בהרחבה בסוגים של הפרעות התנהגות הנובעות מהתפתחות הדרגתית של דפוסי אישיות נוקשים ומעוותים , אי –הסתגלות בתפיסת הסביבה ,בחשיבה עליה ובהתייחסות אליה . נתאר את ההפרעה על הקריטריונים, הדינאמיקה ושלבי התפתחותה מתוך ה- IV – DSM , נבחן כיצד אחת הגישות תיאורטיות מסבירה את גורמי ההפרעה ונציג גישה טיפולית מעודפת לטיפול .