בהמשך לעבודה מספר 26115 - קסטרו מן חלק ב' - הצעת מחקר שיווקי, הצגת בעיית המחקר, שאלון המחקר ותוכנית הדגימה,

מקצוע
מילות מפתח , , , , , ,
שנת הגשה 2011
מספר מילים 1372
מספר מקורות 1

תקציר העבודה

תרגיל 2 – בעיית המחקר ותוכנית המחקר שם הקורס:   מחקרי שיווק תרגיל
2   בעיית המחקר ותוכנית המחקר חלק א': בעיית המחקר לאחר שכבר ערכתם סקירה ראשונית על הנושא שבחרתם עליכם לקבוע מהי בעיית המחקר שאותו תחקרו בחלק הבא.
כחלק מפתרון התרגיל עליכם:
i.                     לכתוב מהי בעיית ההחלטה ii.                   לנסח בעיית המחקר (ולציין מהי מטרת המחקר, לפתור בעיה או לזהות הזדמנות).
פרק זה יכלול  את הסעיפים הבאים:
מקור – האירועים שהביאו לצורך בהחלטה (בהסתמך על הנתונים שאספתם בתרגיל 1).
פעולה – הפעולות (או האופציות להחלטה) שיבדקו על בסיס המחקר. חשוב לתת יותר מאופציה אחת. שכן אם יש רק אופציה אחת אין סיבה למחקר. האופציות חייבות להיות הגיוניות, מצד שני – אין להרבות באופציות, כיון שאז לא תוכלו לקיים מחקר יעיל. מספר האופציות יהיה 2-4.  מידע – השאלות שמקבל ההחלטות צריך לקבל תשובות לגביהן במטרה לנקוט באחת מהפעולות האפשריות.שימו לב – פה חשוב פירוט. שימוש – כיצד יסייע המידע שייאסף לקבלת ההחלטה, מתן הסבר רציונאלי לכל חלק מהמחקר בהתייחס לאופציות הפעולה האפשריות.
מטרה ותתי קבוצות – ממי ייאסף המידע.  את מי אתם מתכננים לחקור. שימו לב – יש לבחור פה במדויק את מי חוקרים. בד"כ הקבוצה אתם רוצים לחקור נובעת מקהל המטרה שהגדרתם בעבודה הקודמת.
פרק ב' – השאלון בפרק זה בעצם אתם מתארים את שיטת המחקר, כולל אדמיניסטרציה ומציגים את השאלון שכתבתם. שימו לב – פרק זה נובע ישירות מהגדרות המידע הנדרש שנתתם בפרק הקודם.
פרק זה יכלול את הסעיפים הבאים:
§                    הסבר – מהי שיטת האדמיניסטרציה ומדוע נבחרה.
§                    השאלון עצמו (גירסה סופית לאחר תיקונים).
§                    הצגת הטבלה שתכלול:
מידע נדרש מול מספרי השאלות המשיגות מידע זה.
§                    תאור פריטסט שערכתם ותיקונים שבצעתם בעקבות הפריטסט (לשם כך צריך בפועל לעביר שאלון בין הנשאלים ולזהות בעיות/סטיות שיובילו לתיקון).
פרק ג' – תוכנית הדגימה בנה לשאלון שחברת תוכנית דגימה לפי השלבים הבאים:
(1)   הגדר את אוכלוסיית המטרה (לפי מה שהגדרת בפרק א'. ניתן לבחור בתת קבוצה מתוך קבוצת המטרה שהגדרתם עקב בעיות הגעה, ואז יש צורך בהסבר).
(2)   זהה את מסגרת הדגימה (3)   מומלץ – בחר תהליך דגימה (לא חובה) (4)   קבע את גודל המדגם הערות כלליות
1 .      יש להגיש את העבודה- למדור עבודות וערעורים באמצעות דף ברקוד.
2.      תאריך הגשה – שבוע לפני יום הבחינה, יום חמישי 20/1/2011 בשעה 18:00.
אין להגיש תרגילים בתא ו/או בתא הדואר של המרצה ו/או המתרגל (ולא בכיתה). 
3 .      העבודה היא המשך של החלק הקודם, ולכן יש צורך בעקביות עם החלק הראשון.
4.      העבודה אינה ארוכה ואין בה צורך בפירוט מיותר. חשוב לסווג את המידע הנדרש ולוודא שאכן השאלון שכתבתם משיג את כל המידע שראיתם כנחוץ.
5.      אופן הגשה ·        העבודה תוגש מודפסת. יש להקפיד על אותיות בגודל סביר (12/14) ועל מרווח המאפשר לרשום הערות (1.5 או כפול).
·        העבודה תוגש לפי ראשי הפרקים שצוינו לעיל.
·        לגבי כל נתון חובה לציין את מקורו, ולהפנות למספרו ברשימת מקורות המידע. לדוגמא נתוני הלמ"ס 1. ואז ברשימת המקורות במקור מס'
1 יצוין הפרסום (שנתון ירחון, לאיזה נושא), מספר הפרק ושם הלוח.
·        שרטוטים, צילומים או כל דבר אחר שרלוונטי, אך לא חיוני לסקירה וגוזל מקום, ניתן לשים בנספחים.
6.      על העבודה לכלול:
·        תוכן עניינים.
·        ביבליוגרפיה ע"פ כללי כתיבה אקדמיים (כללי APA כפי שמופיע באתר הסיפרייה).
בהצלחה! תוכן עניינים
חלק א'  – בעיית מחקר _________ עמ' 1
1 .      מקור  _________ עמ' 1
2 .      פעולה  _________ עמ' 1
3 .      מידע  _________ עמ' 1
4 .      שימוש  _________ עמ' 1
5.      מטרה ותתי קבוצות  _________ עמ' 1
חלק ב – השאלון   ___________________ עמ' 2
1 .      הסבר ______________ עמ' 2
2 .      שאלון הסקר _______________ עמ' 2
3 .      מידע נדרש ________________ עמ' 3
4 .      פרי – טסט _______________ עמ' 3
חלק ג' – תוכנית דגימה
1 .      אוכלוסיית המטרה  ___________  עמ' 4
2 .      מסגרת הדגימה __________________ עמ' 4
3 .      תהליך הדגימה _________________ עמ' 4
4 .      גודל המדגם  __________________ עמ'
4 חלק ד' – מקורות – עמ' 5